Název: Úroveň psychomotorických a pohybových dovedností na 1. stupni ZŠ
Další názvy: The level psychomotor and motor skills at first grade elementary school
Autoři: Lávičková, Alena
Vedoucí práce/školitel: Honzíková, Jarmila
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13747
Klíčová slova: specifické poruchy učení a chování;umění a kultura;zdraví;Člověka a svět práce;mladší školní věk;senzomotorický rozvoj;psychomotorický rozvoj;papír;práce s papírem;člověk
Klíčová slova v dalším jazyce: specific learning and behaviour disabilities;art and culture;health;Man and world of work;junior school age;sensorimotor development;psychomotor development;paper;working with paper;human
Abstrakt: Téma diplomové práce je " Úroveň psychomotorických a pohybových dovedností na 1. stupni ZŠ." V úvodu se zabývá specifickými poruchami učení a chování žáků základních škol. Ve vzdělávacím programu základních škol je probírána struktura a časová dotace ve vzdělávacích oblastech - umění a kultura, člověk a zdraví, člověk a svět práce. Další část je zaměřena na mladší školní věk a senzomotorický a psychomotorický vývoj dětí této věkové skupiny. Motorický vývoj dětí v běžných třídách a ve třídách pro žáky s poruchami učení a chování je porovnáván s využitím jednoduchých testů. Závěrečná část je zaměřena na práci s papírem. Nejdříve je popsána výroba papíru a pak je začleněna práce s papírem do pracovních činností u dětí mladšího školního věku. Nakonec je přidán soubor pracovních námětů pro práci s papírem na základní škole, jako metodický materiál pro učitele.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of this Thesis is " The level psychomotor and motor skills at first grade elementary school." In the introduction it deals with specific learning and behaviour disabilities of pupils in primary schools. In the curriculum of primary schools is discussed structure and time allocation in the educational areas - arts and culture, human and health, man and the world of work. The next part focuses on junior school age and sensorimotor and psychomotor development of children in this age group. The motor development of children in ordinary classrooms and classrooms for pupils with learning and behavior disabilities is compared using simple tests. The final part is targeted to work with paper. At first is described the production of paper and then is integrated the work with paper in work activities for junior school age children. Finally is added a set of working ideas for working with paper in primary schools as a teachers guidance document.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
diplomova prace-Lavickova.pdfPlný text práce15,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lavickova - hodn..pdfPosudek vedoucího práce114,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP - posudek_oponenta_Lavickova.pdfPosudek oponenta práce54,49 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lavickova - prot..pdfPrůběh obhajoby práce43,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13747

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.