Title: | Lineární rovnice pro 2. stupeň základní školy |
Other Titles: | Linear equations for the second primery school |
Authors: | Černá, Marie |
Advisor: | Pěchoučková, Šárka |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13754 |
Keywords: | lineární rovnice;ekvivalentí úpravy;řešení lineárních rovnic;lineární rovnice s jednou neznámou;lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli;lineární rovnice se dvěma neznámými;soustavy dvou rovnic se dvěma neznámými;pracovní listy;didaktická hra |
Keywords in different language: | linear aquations;equivalent adjustments;solving linear equations;linear equations with unknown in denominator;linear equations with two unknowns;system of two equations with two unknowns;worksheets;didactic game;linear equations with one unknown |
Abstract: | Diplomová práce zachycuje ohlédnutí se za historií lineárních rovnic ve starověku a středověku. Ucelený přehled o lineárních rovnicích, možných typech a postupech řešení rovnic. Hlavním cílem byla tvorba pracovních listů a didaktických her, které jsem realizovala společně se žáky základní školy. |
Abstract in different language: | The thesis captures the look back at the history ob linear equations in antiquity and the Middle Ages. A comprehensive overview of linear, equations, the possible types of equations and resolution procedures. The main objective was to create worksheets and didactic games, which was realized together with pupils on elementary school. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Linearni rovnice na 2 stupni ZS.pdf | Plný text práce | 3,57 MB | Adobe PDF | View/Open |
Cerna - hodn..pdf | Posudek vedoucího práce | 118,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponentsky posudek DP - Cerna.pdf | Posudek oponenta práce | 41,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Cerna - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 35,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/13754
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.