Název: | Ochrana žáků před povodněmi -návrh učebního celku pro základní školy v údolí řeky Ostružné. |
Další názvy: | The protection of pupils before floods - the conception of a teaching unit for the basic school in river Ostružná valley. |
Autoři: | Ulč, Tomáš |
Vedoucí práce/školitel: | Kopp, Jan |
Oponent: | Mentlík, Pavel |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15202 |
Klíčová slova: | environmentální hazardy;povodně;antropogenní upravenost;didaktická transformace;terénní vyučování |
Klíčová slova v dalším jazyce: | environmental hazards;floods;human tidy;didactic transformation;fieldwork |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá ochranou žáků před přírodními hazardy se zaměřením na problematiku povodní v údolí řeky Ostružné. Práce se ve své úvodní části zabývá problematikou environmentálních hazardů se zaměřením na povodně. Další část práce se zabývá problematikou povodní jako environmentálního hazardu ve vzdělávání. V rámci této práce byl proveden minivýzkum na základních školách v zájmovém území, ověřující znalosti dětí. Z výsledků minivýzkumu a zhodnocení učebních pomůcek, metodických příruček a učebnic byla provedena didaktická transformace, jejímž výsledkem je návrh učebního celku a terénního vyučování. Terénní vyučování vniklo na základě již provedeného mapování povodňových tvarů a antropogenní upravenosti toku. Z důvodů časové náročnosti zatím nebyl navrhovaný učební celek v praxi realizován. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with protection of pupils before natural hazards focused on flood problem in the valley of river Ostružná. In the introduction part, the work deals with the problem of natural hazards focused on floods. The next part of work deals with the problem of floods like environmental hazard in education. There was realized miniresearch in basic schools in the area of Ostružná river. It checked children´s knowledge. Didactic transformation was done according to miniresearch, teaching tools, methodical reference books and textbooks. The result is the proposal of teaching unit and terraneous teaching. The terraneous teaching is based on mapping of flood shapes and anthropogenic adjustment of rivers. Because of the time the teaching unit hasn´t been realised in practice. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAP) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Ulc.pdf | Plný text práce | 6,18 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ulc_vedouci DP.docx | Posudek vedoucího práce | 39,28 kB | Microsoft Word XML | Zobrazit/otevřít |
ulc_opo.pdf | Posudek oponenta práce | 476,91 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ulc.pdf | Průběh obhajoby práce | 348,58 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/15202
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.