Title: Hodnocení naučných stezek na území Českého a Hornofalckého lesa
Other Titles: Evalution of nature trails in the territory of the Bohemian and Upper Palatinate forest
Authors: Divišová, Jana
Advisor: Kopp, Jan
Referee: Červený, Pavel
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18011
Keywords: naučná stezka;návštěvník;český les;hornofalcký les;hodnocení
Keywords in different language: nature trail;visitor;bohemian forest;upper palatinate forest;evaluation
Abstract: Práce je věnována naučným stezkám, a to konkrétně hodnocení vybraných naučných stezek na území Českého a Hornofalckého lesa. Naučné stezky byly zhodnoceny i vzájemně mezi sebou. Byla stanovena hypotéza, zdali je značení naučných stezek ve Spolkové republice Německo jednotné jako v České republice. V teoretické části bakalářské práce je vymezen zájmový okruh, analýza literatury a datových zdrojů, rozbor pojmu naučná stezka, postupy jejího plánování a vzniku a v neposlední řadě jednotlivý popis vybraných naučných stezek. Praktickou část tvoří terénní výzkum, jeho vyhodnocení a následná práce v prostředí GIS. Prostřednictvím GIS jsou zde vytvořené mapy, které uvádějí dopravní dostupnost k jednotlivým naučným stezkám - z české strany z města Plzeň a z německé strany z města Bayreuth.
Abstract in different language: This work is focused on an educational trails, specifically to evaluation of selected educational trails in the areas of Bohemian forest (CZ) and Upper Palatinate forest (D). Besides, educational trails were evaluated between each other. There was formulated a hypothesis, if the marking of educational trails in the Federal Republic of Germany is the same as in the Czech Republic. In theoretical part of this thesis is defined a part of interest, analysis of literature and data sources, analysis of term educational trail, procedures for its planning and creation and at last, but no least individual description of the selected educational trails. The practical part consists of field research, evaluation and follow-up work in the GIS environment. Through GIS are created maps that indicate road access to individual educational paths - from the Czech side of the city of Plzeň, from the German side of the city of Bayreuth
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-FINAL-TISK Divisova 1.pdfPlný text práce10,2 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Divisova - p.vedouciho.PDFPosudek vedoucího práce1,04 MBAdobe PDFView/Open
oponent-Divisova - p.oponenta.PDFPosudek oponenta práce984,92 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Divisova.PDFPrůběh obhajoby práce385,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18011

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.