Title: Typologie gramatických cvičení ve výuce francouzštiny
Other Titles: The typology of grammatical exercises in education of French
Authors: Nováková, Kamila
Advisor: Koláříková, Dagmar
Referee: Kratochvílová, Lucie
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18439
Keywords: gramatika;gramatické cvičení;francouzština;vyučování;kompetence studenta;role učitele ve výuce;současná situace ve výuce francouzštiny;metodický list
Keywords in different language: grammar;grammatical exercice;french;teaching;competence of student;role of teacher in education;current situation of education
Abstract: Diplomová práce s názvem Typologie gramatických cvičení ve výuce francouzštiny se zabývá rolí gramatiky a gramatických cvičení ve výuce. Cílem práce je jednak popsat teorii související s pojmem gramatická cvičení, jednak zjistit, jaká je současná situace týkající se výuky gramatiky a používání gramatických cvičení v praxi. Z tohoto důvodu má diplomová práce část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce obsahuje tři hlavní kapitoly. Zabývá se rolí gramatiky ve výuce francouzštiny, popisuje různé gramatické aktivity spojené s výukou a v neposlední řadě informuje o různých typech gramatických cvičení. Praktická část vychází z výsledků dotazníků, které vyplnili studenti a učitelé francouzštiny. Díky těmto výsledkům je možné proniknout do současné výuky francouzštiny jak z pohledu studentů, tak i z pohledu učitelů. Dotazníky také odhalily nejpoužívanější typy gramatických cvičení, proto jsou dále uvedeny tři příklady spolu s metodickým listem.
Abstract in different language: The topic of this thesis is The typology of grammatical exercises in education of French, therefore it deals with the role of grammar and grammatical exercices in education. The main aim is to describe the theory related to the term grammatical exercice and also to find out the current situation regarding to the education of grammar and grammatical exercices in practice. The theoretical part deals with the role of grammar, describe various grammatical activities and gives information about different types of grammatical exercices. The practical is based on results of questionnaires completed by students and by teachers of French. Thanks to these results it is possible to penetrate the current situation of education from the perspective of students and teachers.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KRO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace - Bc. Kamila Novakova.pdfPlný text práce2,14 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-posudek vedouciPosudek vedoucího práce999,46 kBUnknownView/Open
oponent-Novakova_oponent_DP.PDFPosudek oponenta práce1,37 MBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Novakova_obhajoba_DP.PDFPrůběh obhajoby práce474,63 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18439

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.