Název: Role internetu a sociálních sítí ve volebních kampaních ? studium vybraných případů
Další názvy: The role of the Internet and social networks in election campaigns - study of selected cases
Autoři: Křenová, Ludmila
Vedoucí práce/školitel: Rosůlek, Přemysl
Oponent: Krčál, Petr
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19587
Klíčová slova: politický marketing;Barack Obama;kampaň;sociální sítě;fundraising;Facebook;Twitter
Klíčová slova v dalším jazyce: political marketing;Barack Obama;campaign;social sites;fundraising;Facebook;Twitter
Abstrakt: Bakalářská práce analyzuje a porovnává několik aspektů online volební kampaně Baracka Obamy v letech 2008 a 2012 s důrazem na sociální sítě a fundraising. Jako hodnotící kritérium pro posouzení úspěšnosti kampaní byl zvolen fundraising, který je velice důležitou součástí každé volební kampaně ve Spojených státech amerických. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí teorie a popis volebních kampaní. V první části jsou popsány základní teorie politického marketingu, úvod k sociálním sítím a popis volebního systému v USA, který je důležitý pro porozumění vývoje politického marketingu v tomto prostředí. Druhá část popisuje tyto teorie v praxi. Výsledkem je zhodnocení kampaní Baracka Obamy i jeho oponentů na základě schopnosti financovat kampaň prostřednictvím webu a celkové zhodnocení strategie, která byla aplikována na sociální sítě.
Abstrakt v dalším jazyce: The main aim of this bachelor thesis is to analyze and compare few aspects of the online campaigns of Barack Obama in both 2008 and 2012., with emphasis social media marketing and fundraising. As a main key to decide how those campaigns were successful was chosen the fundraising which is important part of every political campaign in the United states. The money candidate is able to collect can make good picture of his support in the society. This work is divided into two main chapters theory and elections 2008 and 2012. In the first part there is an introduction into marketing, social sites and informations about system of the United states of America which is vital in comprehension of the development of the political marketing. The second part is trying to put all of these theories into description of real the current state. The result is an evaluation campaigns of Barack Obama and his opponents on the basis of their ability to fund a campaign through the web site and overall assessment of the strategy that has been applied to social networks.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Krenov_Ludmila_BP.pdfPlný text práce1,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Krenova_ved.docxPosudek vedoucího práce42,52 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
oponent-Krenova_opo.docxPosudek oponenta práce43,91 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
obhajoba-Krenova.pdfPrůběh obhajoby práce361,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19587

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.