Title: Role internetu a sociálních sítí ve volebních kampaních ? studium vybraných případů
Other Titles: The role of the Internet and social networks in election campaigns - study of selected cases
Authors: Křenová, Ludmila
Advisor: Rosůlek, Přemysl
Referee: Krčál, Petr
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19587
Keywords: politický marketing;Barack Obama;kampaň;sociální sítě;fundraising;Facebook;Twitter
Keywords in different language: political marketing;Barack Obama;campaign;social sites;fundraising;Facebook;Twitter
Abstract: Bakalářská práce analyzuje a porovnává několik aspektů online volební kampaně Baracka Obamy v letech 2008 a 2012 s důrazem na sociální sítě a fundraising. Jako hodnotící kritérium pro posouzení úspěšnosti kampaní byl zvolen fundraising, který je velice důležitou součástí každé volební kampaně ve Spojených státech amerických. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí teorie a popis volebních kampaní. V první části jsou popsány základní teorie politického marketingu, úvod k sociálním sítím a popis volebního systému v USA, který je důležitý pro porozumění vývoje politického marketingu v tomto prostředí. Druhá část popisuje tyto teorie v praxi. Výsledkem je zhodnocení kampaní Baracka Obamy i jeho oponentů na základě schopnosti financovat kampaň prostřednictvím webu a celkové zhodnocení strategie, která byla aplikována na sociální sítě.
Abstract in different language: The main aim of this bachelor thesis is to analyze and compare few aspects of the online campaigns of Barack Obama in both 2008 and 2012., with emphasis social media marketing and fundraising. As a main key to decide how those campaigns were successful was chosen the fundraising which is important part of every political campaign in the United states. The money candidate is able to collect can make good picture of his support in the society. This work is divided into two main chapters theory and elections 2008 and 2012. In the first part there is an introduction into marketing, social sites and informations about system of the United states of America which is vital in comprehension of the development of the political marketing. The second part is trying to put all of these theories into description of real the current state. The result is an evaluation campaigns of Barack Obama and his opponents on the basis of their ability to fund a campaign through the web site and overall assessment of the strategy that has been applied to social networks.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krenov_Ludmila_BP.pdfPlný text práce1,1 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Krenova_ved.docxPosudek vedoucího práce42,52 kBMicrosoft Word XMLView/Open
oponent-Krenova_opo.docxPosudek oponenta práce43,91 kBMicrosoft Word XMLView/Open
obhajoba-Krenova.pdfPrůběh obhajoby práce361,28 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19587

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.