Title: | Specifika v edukačním procesu s dítětem z bilingvního prostředí |
Other Titles: | Specifics of the education process with a child from a bilingual environment |
Authors: | Čechocká, Marija |
Advisor: | Cozlová, Světlana |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19666 |
Keywords: | bilingvismus;bilingvní dítě;vývoj řeči;komunikace;předškolní výchova;práce s příběhem |
Keywords in different language: | bilingualism;bilingual child;speech development;communication;preschool education;work with a story |
Abstract: | Bakalářská práce seznamuje s pojmem bilingvismus a jeho základními druhy. Přibližuje řečový rozvoj dvojjazyčných dětí. Nabízí současný pohled na pozitiva i negativa bilingvní výchovy. Dále práce obsahuje rady a tipy pro učitele v mateřských školách včetně tematického celku, kde je při plánování zapojeno bilingvní dítě. |
Abstract in different language: | Bachelor thesis introduces the concept of bilingualism and its basic types. Approximates the speech development of bilingual children. It offers a contemporary view of the pros and cons of bilingual education. The work also contains hints and tips for teachers in kindergartens, including thematic unit, which is involved in planning a bilingual child. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
B.prace.pdf | Plný text práce | 1,63 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Cechocka VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 39,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Cechocka OP.pdf | Posudek oponenta práce | 54,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Cechocka O.pdf | Průběh obhajoby práce | 12,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19666
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.