Název: Problematika agresivity u dětí mladšího školního věku
Další názvy: Projective methods in the diagnosis of aggressiveness a children at the primary school age
Autoři: Průšová, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Holeček, Václav
Oponent: Lovasová, Vladimíra
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19880
Klíčová slova: agrese;agresivita;mladší školní věk;projektivní metody;baum test;nedokončené věty;nedokončený příběh;hand test;předvýzkum;výzkum
Klíčová slova v dalším jazyce: aggression;aggressiveness;middle childhood;projective methods;digest studies;baum test;unfinished sentences;unfinished story;hand test;pilot study;survey research
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá diagnostikou agresivity u dětí v mladším školním věku. Snaží se přijít na to, zdali jsou vybrané projektivní metody schopny prokázat agresi u problémových dětí. Teoretická část práce zpracovává nejdůležitější poznatky týkající se agresivity, mladšího školního věku a projektivních metod. V textu jsou uvedeny některé přehledové studie, které byly k tomuto tématu vydány. Praktická část je propojena s částí teoretickou a věnuje se výzkumu, ve kterém byl (pod odborným dohledem poradenského psychologa) využíván Baum test, Nedokončené věty a nedokončený příběh, Hand test, pozorování a rozhovor. Výzkum prokázal schopnost některých projektivních metod poukázat na agresivní tendence dětí, zejména pokud jsou použity v kombinaci s dalšími diagnostickými nástroji. Pro konkrétnější výsledky by bylo vhodné testovat další možné kombinace různých diagnostických metod.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with diagnosis of aggressiveness among children in middle childhood. The aim of the thesis is to discover possibilities of projective methods to prove aggression by troubled children. The theoretical part contains the most important findings about the aggressiveness, the middle childhood and the projective methods. It also includes some of digest studies which are connected to this topic. The practical part is connected with the theoretical part and it deals the survey research, in which (with the supervision of professional psychologist) the Baum test, Unfinished sentences, Unfinished story, Hand test, observing and the interview were used. The survey research proved the ability of some projective methods to point out the aggressive tendency of the children, especially if they are used in combination with other diagnostic methods. For more particular results it would be ideal to test other possible combination various diagnostic methods.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP - B. Prusova.pdfPlný text práce4,26 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Prusova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce448,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Prusova - oponent.pdfPosudek oponenta práce494,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Prusova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce86,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19880

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.