Title: | Možnosti a přínos pedagogicky navozené výtvarné tvorby pro osobnost s mentální retarda |
Other Titles: | The possibilities and the benefit of pedagogically induced visual art for a person with mental retardation |
Authors: | Mironidis, Alkiviadis |
Advisor: | Uhl Skřivanová, Věra |
Referee: | Komzáková, Martina |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20065 |
Keywords: | speciální pedagogika;mentální retardace;arteterapie s mentálně postiženými |
Keywords in different language: | special peagogy;mental retardation;art therapy with mentally handicapped |
Abstract: | Ve své diplomové práci se zabývám otázkou rozvoje schopností a dovedností mentálně postižených pomocí výtvarných činností, sleduji projevy mentálně postižených jedinců v průběhu výtvarných činností zaměřených na rozvoj motorických dovedností, fantazijních představ či komunikativních dovedností. |
Abstract in different language: | In my thesis I deal with the question of the development of skills of mentally handicapped by using of art activities, I watch behavioral symptoms mentally handicapped persons during of art activities focused on the development of motor skills, fantasy imagination and communication skills. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_A_Mironidis.pdf | Plný text práce | 4,49 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-SCAN - Mironidis Alkiviadis - vedouci - Uhl Skrivanova - 2015.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,1 MB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-SCAN - Mironidis Alkiviadis - oponent - Komzakova - 2015.pdf | Posudek oponenta práce | 1,76 MB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Prubeh obhajoby - Mironidis Aliviadis 2015.pdf | Průběh obhajoby práce | 629,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/20065
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.