Title: Argumentace v reklamě
Other Titles: Argumentation in Advertising
Authors: Habešová, Tereza
Advisor: Dostálová Ludmila, Mgr. Ph.D.
Referee: Větrovcová Marie, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/22673
Keywords: argument;argumentace;kvaziargumentace;logika;neformální logika
Keywords in different language: argument;argumentation;advertisement;logic;informal logic
Abstract: Hlavním tématem této bakalářské práce je analýza argumentů používaných v reklamě. V práci budou popsány pojmy argumentace a reklamy. Poté budou popsány a analyzovány jednotlivé druhy argumentace používané v reklamě argument autoritou, argument příkladem, argument odvolávající se na strach, obavu, argument odvolávající se na lítost, soucit a argument používaný k zavděčení se lidu. Argumenty v reklamě používají především mimoracionální prvky. Primárním cílem reklamy je upoutat pozornost a přesvědčit potenciální zákazníky, nikoli však poskytovat logické a objektivní informace. Tato práce se také zaměří na některé jazykové vady argumentace v reklamě, jež také mohou být nástrojem k upoutání pozornosti či pobavení potenciálních zákazníků.
Abstract in different language: The main target of this bachelor thesis is to analyze arguments used in advertisement. In the thesis they will be described terms of argumentation and advertisement. After that they will be described and analyzed individual types of argumentation used in advertisments argumentum ad verecundiam, argumentum ab exemplo, argumentum ad metum, argumentum ad misericordiam and argumentum ad populum. It was found out that arguments in advertisement use mainly non-racional elements. The primary purpose of advertisement is to attract and persuade potencial customers, but not to provide logical and objective informations. This thesis also describes some of language defects of argumentation in advertisements which also can be instruments for attract or entertain customers.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Argumentace v reklame.pdfPlný text práce799,52 kBAdobe PDFView/Open
habesova_vetrovcova.pdfPosudek oponenta práce564,26 kBAdobe PDFView/Open
habesova_dostalova.pdfPosudek vedoucího práce1,93 MBAdobe PDFView/Open
HABESOVA_T.pdfPrůběh obhajoby práce614,46 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/22673

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.