Název: Politický marketing a sociální média politické strany a twitter v parlamentních volbách v ČR v roce 2013
Další názvy: Political marketing and social media - political parties and twitter in parliamentary elections in the Czech Republic in 2013
Autoři: Votápková, Andrea
Vedoucí práce/školitel: Rosůlek Přemysl, Doc. PhDr. Ph.D.
Oponent: Krčál Petr, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/22794
Klíčová slova: politický marketing;politické strany;sociální média;twitter;volby;politická kampaň;hashtag
Klíčová slova v dalším jazyce: political marketing;political parties;social media;twitter;elections;political campaign;hashtag
Abstrakt: Cílem práce je analýza twitterové komunikace politických stran a jejích představitelů, kteří zvítězili ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2013. Jednalo se o tyto strany: ANO, ČSSD, KDUČSL, KSČM, ODS, TOP 09 a Úsvit. Práce se rovněž zabývá porovnáním twitterové komunikace ve volbách do poslanecké sněmovny v roce 2010. V teoretické části vysvětluji koncept politického marketingu, který je využíván v rámci nových médií, jeho definici, historii, přechod k sociálním sítím a Twitteru. Druhá, praktická část práce, je rozdělena do tří hlavních kapitol. V první kapitole se věnuji tématům, která byla prostřednictvím tweetů jednotlivých stran upřednostňována. Druhá kapitola se věnuje image a profilaci lídrů stran na Twitteru. Třetí a zároveň poslední kapitola se věnuje použitím politických hashtagů v rámci twitterové komunikace politických stran a jejich lídrů.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis (Political marketing and social media political parties and Twitter in parliamentary elections in the Czech Republic in 2013) focuses on using of political marketing in case of Twitter for political communication in the time of election campaigns in the Czech republic in 2013. The analysis of this work will focus on the Twitter profiles of political parties and their leaders, that were elected in parliamentary elections in 2013: ANO movement, ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, ODS, TOP 09 and Úsvit. The main aim of this work is to analyse and compare Twitter communication in two years, when the parliamentary elections took place in 2010 and 2013. The main body of my study consists of the theoretical part and following three practical chapters. The theoretical part is a description of the concept of political marketing including its history and transition to the social media and Twitter. In the chapter one I work with themes of tweets, which had a preference for individual political parties. The second chapter focuses on image and presentation of political leaders on their Twitter accounts. The last chapter is about using of political hashtags in political communication on Twitter. I am trying to find out if the political hashtags were in compliance with the political program of parties.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarka_Andrea Votapkova.pdfPlný text práce1,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Votapkova.pdfPrůběh obhajoby práce245,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Votapkova_ved_ros.pdfPosudek vedoucího práce128,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Votapkova_OPO.pdfPosudek oponenta práce129,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/22794

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.