Název: Analýza konkurenčního postavení vybrané firmy
Další názvy: An Analysis of competitive position of a chosen company
Autoři: Pochylová, Daniela
Vedoucí práce/školitel: Králová Lenka, Ing. Ph.D.
Oponent: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23421
Klíčová slova: marketing;konkurence;konkurenceschopnost;konkurenční analýza;swot analýza;porterův model pěti sil;portfolio analýza;oriflame;avon
Klíčová slova v dalším jazyce: marketing;competition;competitiveness;competitive analysis;swot analysis;porter´s five forces analysis;portfolio analysis;oriflame;avon
Abstrakt: Tato bakalářská práce je vypracována na téma Analýza konkurenčního prostředí vybrané firmy. Zaměřená je na analýzu konkurenčního prostředí společnosti Oriflame a zároveň zjišťuje, jakou zaujímá pozici. Práce má dvě části. První část tvoří teoretický základ, který je používán ve výzkumné části práce; zabývá se pojmy jako marketing, konkurence a její typy, možné analýzy konkurenceschopnosti podniku. Druhá část je zaměřena na aplikaci uvedené teorie na konkrétní společnost, a to kosmetickou společnost Oriflame; uvádí základní informace a historii společnosti. Je proveden průzkum trhu a společnost Oriflame je srovnávána s jejím hlavním konkurentem společností AVON. Dále je v rámci práce vypracována SWOT analýza a Porterův model pěti sil pro společnost Oriflame. Provedené analýzy a průzkum trhu pomocí dotazníků jsou podkladem pro návrhy a doporučení pro společnost v závěru práce.
Abstrakt v dalším jazyce: The content of the bachelor thesis is dealing with the analysis of the market competitiveness of the cosmetics company Oriflame. The main objective of this analysis is to find out about the competitive background in which the company operates and pinpoint the position within its surroundings. The thesis has two parts. The first one is theoretically based and it describes basic terms (marketing, competition) which are further used in the thesis. The second part is using theoretical background from the first part and is focused on the cosmetics company Oriflame. This part also includes basic information about the company and company´s history as well. The market research, which is conducted in this part, compares Oriflame with its main competitor, company AVON. The main tools used in this research are SWOT analysis and Porter's five forces analysis. The analysis and research, conducted through questionnaires, are the basis for suggestions and recommendation for this company at the end of my thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pochylova-BP-Analyza konkurencniho postaveni vybrani firmy.pdfPlný text práce11,64 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pochylova D. - V.PDFPosudek vedoucího práce601,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pochylova D. - O.PDFPosudek oponenta práce555,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pochylova D. - prubeh.PDFPrůběh obhajoby práce231,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/23421

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.