Title: | Matematické úlohy z časopisu Věda a technika mládeži |
Other Titles: | Mathematical tasks from Science and Technology magazine for young generation |
Authors: | Cerhová, Markéta |
Advisor: | Hora Jaroslav, Doc. RNDr. CSc. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24189 |
Keywords: | matematické úlohy s řešením;časopis věda a technika mládeži |
Keywords in different language: | mathmematical tasks with solutions;science and technology magazine for young generation |
Abstract: | Záměrem práce bylo shromáždění, vypočítání a vytvoření souboru matematických úloh, které byly vydávány v časopise Věda a technika mládeži. Příklady jsou roztříděné do jednotlivých skupin pro lepší orientaci a obohacené obrázky. Zpracované příklady by se daly využít při výuce na základní škole či při práci s talentovanými žáky. |
Abstract in different language: | The purpose of the thesis was to gather, calculate and create a set of mathematical tasks which were published in the Science and Technology magazine for young generation. Examples are categorized into groups for better orientation and enriched by images. Worked examples could be used at teaching at elementary school or work with talented students. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Marketa Cerhova.pdf | Plný text práce | 2,49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni diplomove prace Markety Cerhove.pdf | Posudek vedoucího práce | 130,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
posudek_cerhova_fin.pdf | Posudek oponenta práce | 40,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol Cerhova312.pdf | Průběh obhajoby práce | 206,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24189
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.