Název: Rocková a metalová hudba v HV na 2. stupni ZŠ
Další názvy: Rock and metal music in music education at upper-primary school
Autoři: Vícha, Petr
Vedoucí práce/školitel: Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D.
Oponent: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24208
Klíčová slova: rock and roll;heavy metal;hard rock;učebnice;modelová lekce;rocková hudba;model
Klíčová slova v dalším jazyce: rock and roll;heavy metal;hard rock;textbook;model lesson;rock music;proposition
Abstrakt: Tato práce se zabývá rockovou a metalovou hudbou v hodinách HV. Na začátku práce je rockový a metalový žánr popsán z historického hlediska. Dále se práce zabývá hudební charakteristikou těchto žánrů. V další části práce se zaměřujeme na to, jakým způsobem je rockový a metalový žánr postižen v současných učebnicích HV. Sledujeme zde několik kontextů, ve kterých se rocková a metalová hudba objevuje. Jedna ze stěžejních částí této práce se zabývá návrhem modelů, které se dají uplatnit v rámci výuky rockové a metalové hudby. Jednotlivá rockové odvětví obsahují minimálně dva modely. Modely jsme navrhovali pro rock and roll, hard rock a heavy metal. Většina modelů se opírá o instrumentální cvičení. V závěrečné části práce se zaměřujeme na návrhy modelových lekcí, které jsou postaveny na základě předchozí kapitoly a mohou kombinovat několik navrhovaných modelů dohromady. Modelové lekce jsou popsány z hlediska přípravy hodiny, dále je popsán jejich průběh. Vzhledem k tomu, že lekce byly realizovány, je součástí také jejich zhodnocení. Tato práce tak slouží jako teoretický i praktický podklad pro výuku rockové a metalové hudby v hodinách HV na druhém stupni ZŠ.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis contains information on rock and metal music in music lessons. At the very beginning it describes rock and metal genre historically. Later on it concerns with those genres' characteristics. It tries to analyse the way those genres are being covered in current music textbooks. It follows several contexts, in which rock and metal music is being contained in. One of the main parts of the thesis offers models that could be used in rock and metal music education. It offers at least two models for each of the main rock branches. Those are rock and roll, hard rock and heavy metal. Most of the models are based on instrumental practice. At the end of the thesis it covers model lessons suggestions, all of which are based on preceding chapter and often combine several of the suggested models. Lesson proposals are described for both lesson preparation phase and the lesson itself. Thanks to the lessons having already been put into practice, the thesis also contains lessons' evaluation. The thesis may serve both as a theoretical and practical template for rock and metal music education at secondary schools.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
P14N0181P.pdfPlný text práce1,88 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vicha_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce1,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vicha_oponent.pdfPosudek oponenta práce641,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vicha_posudek.jpgPrůběh obhajoby práce204,31 kBJPEGZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24208

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.