Název: Kontaktové prostředky v komunikaci učitele a žáka
Další názvy: Contact means in a communication between a teacher and a pupil
Autoři: Svejkovská, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Oponent: Vaňková Jana, PhDr.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24233
Klíčová slova: pedagogická komunikace;verbální komunikace;neverbální komunikace;kontaktové prostředky;paralingvistické jevy
Klíčová slova v dalším jazyce: educational communication;verbal communication;nonverbal communication;the contact means;paralinguistic phenomena
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá zkoumáním kontaktových prostředků v pedagogické komunikaci. Těžištěm práce jsou výsledky analýzy z vyučovacích hodin ze školního prostředí. Toto zkoumání bylo realizováno na základě videozáznamů z 1. a 2. stupně základních škol. Předmětem analýzy bylo zaznamenávání kontaktových prostředků mezi učitelem a žákem, a to jak v komunikaci verbální, tak i neverbální. Práce se skládá z několika částí. Teoretická část je zaměřena na objasnění základních pojmů z pedagogické interakce a komunikace ve školním prostředí. Stěžejním úsekem této části je kapitola třetí, kde je uvedeno vymezení kontaktových prostředků v komunikaci mezi učitelem a žákem v rovině verbální i nonverbální. Další část je již praktického charakteru - zde bylo zaznamenáno, jaké kontaktové prostředky se nejčastěji vyskytují během vyučování na základních školách a také jaké mají využití, formu a četnost. Všechny poznatky jsou doloženy na konkrétních případech. V závěru práce je uvedena souhrnná interpretace výsledků analýzy a závěrečné shrnutí.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis examines the means of contact in teaching communication. The focus of the work, the results of the analysis of lessons from the school environment. This examination was carried out on the basis of video recordings from the 1st and 2nd primary school. The subject of the analysis was recording means of contact between teacher and student both in verbal and non-verbal as well.The work consists of several parts. The theoretical part is focused on clarifying basic concepts of pedagogical interaction and communication in the school environment. The main section of this part of the third chapter, where it is stated definition of the contact means of communication between teacher and student in the plane of verbal and non-verbal. Another part is of a practical nature. Here was recorded, which means the contact is more likely to occur during teaching in primary schools, and also what they use, format and frequency. All findings are supported on specific cases. The conclusion is a summary interpretation of the results of the analysis and the final summary.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Veronika Svejkovska - Kontaktove prostredky v komunikaci ucitele a zaka.pdfPlný text práce1,33 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
svejkovska_vankova.pdfPosudek oponenta práce110,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
svejkovska_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce31,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
svejkovska_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce74,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24233

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.