Title: | Hudba jako pomocník při sociálním začleňování zrakově postižených dětí |
Other Titles: | Music as a tool for social inclusion of children with vision difficulties |
Authors: | Boušová, Lada |
Advisor: | Káňová Šárka, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/26967 |
Keywords: | slepota;dítě s postižením;výuka;výuka dítěte s postiženým;hudba;výtvarná výchova;taktilní čtení |
Keywords in different language: | blindness;blindness child;education;education of blindness child;music;art;tactilled reading |
Abstract: | Případová studie spojená s hledáním nových, netradičních metod, postupů a pomůcek při výuce hudby zrakově postižených dětí za použití prvků a technik výtvarného umění a sledování jejich efektivity při procesu jak výuky, tak i socializace postiženého dítěte (včetně sledování zpětné vazby, tj. reakce okolní společnosti). |
Abstract in different language: | The case study, which is related with searching the new, unconventional methods, advancements and aids for teaching (the music especially) visually challenged childrens. This all with utilization methods and constituents of fine art and with surveillance it´s efficiency during the teaching process, but for the socialization the visually challenged child too (including observation of the feed back/reactions of surrounding company). |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP Bousova, L. 2017.pdf | Plný text práce | 7,41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Bousova VP051.pdf | Posudek vedoucího práce | 323,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bousova OP031.pdf | Posudek oponenta práce | 200,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bousova O071.pdf | Průběh obhajoby práce | 13,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/26967
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.