Název: Umění a sebepoznávání ve výtvarné výchově na ZŠ
Další názvy: Art and self-knowlage in the art education on primary school
Autoři: Smotlachová, Alena
Vedoucí práce/školitel: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Oponent: Podlipský Rudolf, PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27656
Klíčová slova: sebepoznávání;artefiletika;rámcově vzdělávací program;výrazová hra;výtvarný zážitek;koncept;prekoncept;reflektivní dialog;interpretace;umělecké dílo;projektová výuka
Klíčová slova v dalším jazyce: self-knowledge;artefiletics;framework educational program (fep);expressional game;concept and preconcept;reflective dialogue;artistic experience;interpretation;artwork;project teaching
Abstrakt: Výtvarný projekt, který je předmětem bakalářské práce, je stavěn na principech artefiletiky a projektového vyučování s ohledem na sebepoznávání v rámci výtvarné výchovy na základní škole. Cílem bakalářské práce je zmapování možností výuky v oblasti zaměřené na sebepoznávání žáků prostřednictvím výtvarného díla a také prozkoumání nároků kladených na pedagoga, vyplývajících z tohoto typu výuky. V teoretické části se věnuji vztahům artefiletiky a sebepoznávání v RVP, uměleckému dílu jako zdroji sebepoznávání a projektové výuce. Poznatky získané během realizace mohou složit jako inspirace pro výuku v oblasti umění a sebepoznávání.
Abstrakt v dalším jazyce: The art project, which is the subject of my bachelor thesis, is based on the principles of artefiletics and project teaching with regard to self-knowledge development in art education in elementary school. The aim of the bachelor thesis is to map the possibilities of teaching in the field of self-exploring of pupils through artwork and also explore the demands placed on teachers resulting from this type of teaching. In the theoretical part I deal with artefiletics and self-exploring in the FEP, artistic work as a source of self-knowledge and project teaching. The lessons learned during the implementation can serve as an inspiration for teaching in the field of art and self-knowledge.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BAKALARSKA PRACE.pdfPlný text práce7,95 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Smotlachova Alena_vedouci_Komzakova_2017.pdfPosudek vedoucího práce1,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Smotlachova Alena_oponent_Podlipsky_2017.pdfPosudek oponenta práce957,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Smotlachova Alena_2017.pdfPrůběh obhajoby práce469,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27656

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.