Název: | Umění a sebepoznávání ve výtvarné výchově na ZŠ |
Další názvy: | Art and self-knowlage in the art education on primary school |
Autoři: | Smotlachová, Alena |
Vedoucí práce/školitel: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Podlipský Rudolf, PaedDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27656 |
Klíčová slova: | sebepoznávání;artefiletika;rámcově vzdělávací program;výrazová hra;výtvarný zážitek;koncept;prekoncept;reflektivní dialog;interpretace;umělecké dílo;projektová výuka |
Klíčová slova v dalším jazyce: | self-knowledge;artefiletics;framework educational program (fep);expressional game;concept and preconcept;reflective dialogue;artistic experience;interpretation;artwork;project teaching |
Abstrakt: | Výtvarný projekt, který je předmětem bakalářské práce, je stavěn na principech artefiletiky a projektového vyučování s ohledem na sebepoznávání v rámci výtvarné výchovy na základní škole. Cílem bakalářské práce je zmapování možností výuky v oblasti zaměřené na sebepoznávání žáků prostřednictvím výtvarného díla a také prozkoumání nároků kladených na pedagoga, vyplývajících z tohoto typu výuky. V teoretické části se věnuji vztahům artefiletiky a sebepoznávání v RVP, uměleckému dílu jako zdroji sebepoznávání a projektové výuce. Poznatky získané během realizace mohou složit jako inspirace pro výuku v oblasti umění a sebepoznávání. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The art project, which is the subject of my bachelor thesis, is based on the principles of artefiletics and project teaching with regard to self-knowledge development in art education in elementary school. The aim of the bachelor thesis is to map the possibilities of teaching in the field of self-exploring of pupils through artwork and also explore the demands placed on teachers resulting from this type of teaching. In the theoretical part I deal with artefiletics and self-exploring in the FEP, artistic work as a source of self-knowledge and project teaching. The lessons learned during the implementation can serve as an inspiration for teaching in the field of art and self-knowledge. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BAKALARSKA PRACE.pdf | Plný text práce | 7,95 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN_Smotlachova Alena_vedouci_Komzakova_2017.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,52 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN_Smotlachova Alena_oponent_Podlipsky_2017.pdf | Posudek oponenta práce | 957,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Smotlachova Alena_2017.pdf | Průběh obhajoby práce | 469,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/27656
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.