Title: | Proces zrození a zániku v přírodě, navrhování a realizace artefiletického projektu ve volnočasové pedagogice |
Other Titles: | Process of birth and perishing in nature,designing and implementation of an artefiletic project in leisure pedagogy |
Authors: | Burianová, Jarmila |
Advisor: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27663 |
Keywords: | land art;konceptuální umění;koncept;zážitková pedagogika;projekt;artefiletika;výrazová hra;fikční svět;prop;zážitek;reflektivní dialog. |
Keywords in different language: | land art;conceptual art;concept;experience pedagogy;project;artefiletic;expressional game;fictive world;experience;reflective dialogue |
Abstract: | Moje bakalářská práce Proces zrození a zániku v přírodě je inspirována autorčinou láskou k přírodě a vzpomínkami na stavění bunkrů, okouzlením architekturou respektující krajinu. V teoretické části se snažím shrnout své poznatky o vzniku a dalším vývoji land artu, konceptuálního umění, přiblížit hlavní linie artefiletického přístupu k výtvarné tvorbě a ukázat, že tato témata, spolu se zážitkovou pedagogikou dokážou být společně hlavní osou zážitkového programu. Teoretická část vznikala na podporu hlavní myšlenky programu, podnítit v dětech zájem o tvorbu v přírodě, podpořit v nich touhu o environmentální myšlení a chování a v neposlední řadě je informovat o umělecké tvorbě land artu a umění v duchu konceptu. V praktické části popisuji své hledání námětu, ten byl nakonec nalezen v tvorbě, která by demonstrovala vznik života, plynutí času a jeho zánik. Dále zde popisuji přípravu, průběh i zhodnocení cílů programu s důrazem na reflektivní rozhovor vedený bezprostředně po aktivitě a také po době pěti týdnů s využitím fotografií. |
Abstract in different language: | My bachelor work Process of birth and extinction in ht enature is inspired by the author's love to the nature and memories of building bunkers, enchantment with architecture respecting the nature. In the theoretical part I try to summarize my findings about the origin and development of land art, conceptual art, to describe main lines of artefiletic approach to the fine art creation and to show that these topics together with experience pedagogy can be the main axis of the experience programme. The theoretical part was created to support the main idea of provoke children's interest in nature, support the desire for environmental thinking and behaviour in them and last but not least to inform them about the art creation land art and art in spirit of concept. In the practical part I describe my searching of topic which was even found in the work that demonstrated the origin of life, time flowing and its extinction. I describe here also the preparation, realization and assessment of the tasks of the project with the focus on reflective dialogue led immediately after the activity and then after five weeks with the use of photographs. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_2017_Burianova.pdf | Plný text práce | 4,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
SCAN_Burianova Jarmila_vedouci_Komzakova_2017.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,23 MB | Adobe PDF | View/Open |
SCAN_Burianova Jarmila_oponent_Uhl Skrivanova_2017.pdf | Posudek oponenta práce | 949,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh obhajoby - Burianova Jarmila_2017.pdf | Průběh obhajoby práce | 527,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/27663
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.