Title: Připravenost budoucích absolventů Fakulty pedagogické ZČU na koncept inkluzivního vzdělávání
Other Titles: The readiness of upcoming graduates of the Faculty of Education University of West Bohemia for the concept of inclusive education.
Authors: Steinbergerová, Lucie
Advisor: Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2017
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27752
Keywords: inkluzivní vzdělávání;podpůrná opatření;speciální vzdělávací potřeby;učitelství pro 1. stupeň zš;učitelství pro mateřské školy;vzdělávání pedagogů
Keywords in different language: inclusive education;supportive measures;special educational needs;teaching for first grade of primary school;teacher training for nursery schools;training of teachers
Abstract: Hlavním cílem předkládané diplomové práce bylo zjistit připravenost budoucích absolventů Fakulty pedagogické ZČU na koncept inkluzivního vzdělávání. Konkrétně nám šlo o to, zjistit, zda mají základní znalosti o tomto pojmu a zda jsou připraveni na tento typ vzdělávání po absolvování studia na fakultě. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsme se zabývali vymezením stěžejných pojmů souvisejících s inkluzivním vzděláváním. Poskytli jsme charakteristiku dvou studijních oborů na Fakultě pedagogické ZČU. V praktické části jsme pomocí kvantitativního výzkumného šetření zjistili připravenost budoucích absolventů Fakulty pedagogické ZČU. Budoucí absolventi byli zároveň zvoleni jako zkoumaný vzorek. Otázky zvolené v dotazníku a rozhovoru nás dovedly k naplnění hlavního výzkumného cíle.
Abstract in different language: The main aim of this thesis was to find out the readiness of the future graduates of the Faculty of Education of University of West Bohemia (UWB) to the concept of inclusive education. Specifically, we were going to find out whether they have basic knowledge about this concept and whether they are ready for this type of education after graduating from the faculty. The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part, we dealt with the definition of key concepts related to inclusive education. We have provided the characteristics of two fields of study at the Faculty of Education of UWB. In the practical part, we have found the readiness of future graduates of the Faculty of Education of UWB using a mix method research. As a research sample we selected future graduates. The questions chosen in the questionnaire and interview led us to fulfilling the main research aim.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Tichackova_finalni.pdfPlný text práce1,22 MBAdobe PDFView/Open
Tichactova OP054.pdfPosudek vedoucího práce324,8 kBAdobe PDFView/Open
Tichackova OP042.pdfPosudek oponenta práce203,44 kBAdobe PDFView/Open
Tichackova O064.pdfPrůběh obhajoby práce46,56 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/27752

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.