Název: Moderní využití písně ve výuce francouzského jazyka
Další názvy: The modern use of songs in French language teaching
Autoři: Krátká, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Horová Helena, PhDr. Mgr. Ph.D.
Oponent: Mudrochová Radka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28032
Klíčová slova: francouzská hudba;jazykové kompetence;porozumění;ústní projev;písemný projev;motivace;kultura;výhody;učebnice francouzštiny;dotazník;průzkum;pedagogický blog
Klíčová slova v dalším jazyce: french music;linguistic skills;comprehension;speaking;writing;motivation;culture;beefits;french text books;questionnaire;survey;pedagogic blog
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá písní ve výuce francouzského jazyka. Popisuje jazykové kompetence porozumění mluvenému a písemnému projevu i vyjadřování slovem a písmem. Autor se věnuje příznivým účinkům použití písně na učení jako je zapamatování nových slov, gramatických struktur, zlepšení výslovnosti, vliv na motivaci k učení, kulturní přehled studentů a interkulturní kompetence, přitom upřednostňuje používání současné frankofonní hudby a popisuje, jaké výhody přináší oproti starší hudbě. Prostřednictvím dotazníku a analýzy učebnic zkoumá, zda by bylo žádoucí a užitečné vytvořit další zdroj, který by obsahoval aktivity a cvičení s francouzskými novodobými písněmi. Na základě výsledků šetření byl vytvořen pedagogický blog s deseti francouzskými písněmi.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis deals with songs in the teaching of French language, describes language competences - Understanding of spoken and written language, speaking and writing. The author focuses on the beneficial effects of using a song such as memorizing new words, grammar structures, improving of the pronunciation, influence on the motivation, cultural knowledges of students and intercultural competences. The author prefers the use of contemporary French music and describes the benefits which it brings over older music. By way of a questionnaire and textbook analysis, it examines if it would be desirable and useful to create another source that would include activities and exercises with French modern songs. Based on the results of the survey, a pedagogical blog with ten French songs was created.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Kratka Tereza - La chanson francaise contemporaine dans la classe de FLE.pdfPlný text práce3,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kratka oponent.PDFPosudek oponenta práce723,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kratka vedouci.PDFPosudek vedoucího práce603,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kratka obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce469,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28032

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.