Title: Podnikatelský plán pro zavedení nové služby na trh
Other Titles: Business plan for the introduction of new service on the market
Authors: Hošťálková, Nikola
Advisor: Taušl Procházková Petra, Ing. Ph.D.
Referee: Sova Martinovský Václav, Ing.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28071
Keywords: podnikatelský plán;společnost;konkurence;služba
Keywords in different language: business plan;company;competition;service
Abstract: Tato bakalářská práce je zaměřená na podnikatelský plán pro zavedení neautorizovaného servisu na trh. Je rozdělena na dvě části. První kapitola je teoretická. Jsou zde charakterizovány jednotlivé části podnikatelského plánu na základě prostudované literatury, která je uvedená v seznamu požité literatury. Ve druhé části se nachází praktická část. Tato část začíná úvodem, účelem a shrnutím podnikatelské příležitosti. Dále se zde nachází popis podnikatelské příležitosti a popis společnosti spolu s cíli. Následují zde jednotlivé analýzy, které rozebírají konkurenci dané služby. V neposlední řadě se zde nachází také rozbor této služby z hlediska marketingu a z hlediska finanční stránky. Na závěr je zde SWOT analýza a analýza rizik. V závěru práce je na základě vyhotovených analýz zhodnocen potenciál realizace této služby.
Abstract in different language: This bachelor thesis is aimed on the business plan for the introduction of unauthorized car service on the market. It is divided into two parts. The first chapter is theoretical. Individual parts of the business plan are characterized in this chapter based on literature which is mentioned in the list of used literature. The second chapter is practical. This chapter begins with the introduction, purpose and summary of business opportunity. It continues with the description of this business opportunity and with the description of the company with its targets. It is followed by the individual analysis which analyze the competition of this service. Next part is the analysis of this service in the terms of marketing and financial aspects. This chapter ends with SWOT analysis and with the analysis of risks. The potential of implementation of this service is evaluated in the end of this bachelor thesis based on the made analysis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP final.pdfPlný text práce5,8 MBAdobe PDFView/Open
BP_PM_Hostalkova_VP.PDFPosudek vedoucího práce2,84 MBAdobe PDFView/Open
BP_PM_Hostalkova_OP.PDFPosudek oponenta práce2,88 MBAdobe PDFView/Open
BP_Hostalkova.PDFPrůběh obhajoby práce1,14 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28071

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.