Název: Charakteristika učebního funkčního stylu učebnic pro 1. stupeň ZŠ
Další názvy: Characteristics of functional styles of textbooks for the first stage of elementary schools
Autoři: Filipová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
Oponent: Suda Zdeněk, PhDr. CSc.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28241
Klíčová slova: učebnice;učební funkční styl;český jazyk;pracovní sešity;2. ročník základní školy;kvantitativní a kvalitativní analýza;výzkum učebnic;doporučení
Klíčová slova v dalším jazyce: textbooks;functional styles;czech language;workbooks;2nd year of elementary school;quantitative and qualitative analysis;textbook analysis;recommendations
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá charakteristikou učebních funkčních stylů a jejich porovnáním v učebnicích českého jazyka pro 2. ročník základní školy. Vymezuje pojem učebnice, její strukturu, funkce, metody zkoumání a učební funkční styl. Dále se zabývá analýzou učebnic na základě jejich kvantitativních a kvalitativních vlastností. Pro komplexní pohled byly včetně učebnic zkoumány i pracovní sešity vybraných nakladatelství (Alter, Didaktis, Fraus, Nová škola a SPN). Získané údaje byly využity ke zjištění typických charakteristik jednotlivých učebnic a pracovních sešitů a k jejich následnému vyhodnocení. Na jeho základě jsme identifikovali silné a slabé stránky jednotlivých učebnic a pracovních sešitů a navrhli doporučení, která by mohla přispět ke zkvalitnění a rozšíření možností jejich využití.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis is devoted to the characteristics of the functional styles and their comparison in the Czech language textbooks for the second year of elementary schools. The concept of textbook, its structure, functions, methods of textbook analysis, as well as scientific functional style is defined. In addition, the thesis contains an analysis of textbooks based on their quantitative and qualitative characteristics. In order to ensure a complex view, not only textbooks, but also workbooks of selected publishers (Alter, Didaktis, Fraus, Nová škola a SPN) were examined. The obtained information helped us with identification of typical features of individual textbooks and workbooks and with their assessment. Based on the assessment, strengths and weaknesses of individual textbooks and workbooks were identified and recommendations that could lead to improvement of textbooks and enhancement of possibilities of their utilization were proposed.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Filipova_DP.pdfPlný text práce1,69 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
filipova_suda.pdfPosudek oponenta práce37,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
filipova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce39,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
filipova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce58,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28241

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.