Název: | Problémové úlohy v biologii |
Další názvy: | Problem-based teaching in biology |
Autoři: | Kocarová, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Vágnerová Petra, Mgr. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28288 |
Klíčová slova: | problémové úlohy;aktivizační metody;biologie;gymnázium;učitel;student |
Klíčová slova v dalším jazyce: | problem-solving tasks;activation methods;biology;grammar school;teacher;student |
Abstrakt: | Díky této diplomové práci vznikla sada problémových úloh z biologie. Bylo vytvořeno 17 úloh, které ověřovalo 68 studentů z prvního, druhého a třetího ročníku vyššího gymnázia. Problémové úlohy byly studenty pochopeny a vzbudily u nich zájem. Procvičování bylo přijímáno velmi pozitivně, i když se s touto metodou studenti setkali poprvé. Při ověřování se zkoumala správnost biologických dat. Přibližně polovina respondentů vyřešila úlohy správně. Z dotazníkového šetření vyplynula oblíbenost metody a její účinnost po praktické stránce. Při komparaci fakticky správných odpovědí se školním hodnocením studentů, byl zjištěn přínos pro studenty s horším klasifikačním stupněm. Dokázali logicky vyvozovat biologická fakta, aniž by se učili nazpaměť. Problémové úlohy nejsou zaměřeny na memorování znalostí, ale rozvíjejí studentovo racionální uvažování a kritické myšlení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | A set of problem-solving tasks for the subject of biology has been created thanks to this thesis. Sixty-eight students of a chosen grammar school, precisely of the first, second and third grade checked the seventeen created tasks. The problem-solving tasks were understood well by all students and raised their interest. The reaction to the tasks processing was positive even though the students have dealt with this method for the first time. Accuracy of biological data was examined during the checking process. Almost half of the answerers solved the given tasks successfully. The used questionnaire survey showed that the method is liked and very effective in practical use. Comparison of the right answers with school assessment of students proved that the method is beneficial to students with lower educational results. The students could deduce biological facts logically without having to learn information by heart. Problem-solving tasks are not focused on memorising facts but on developing rational and critical thinking of students. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP Kocarova (se zadanim).pdf | Plný text práce | 4,31 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kocarova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 504,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kocarova O.pdf | Posudek oponenta práce | 966,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kocarova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 229 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28288
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.