Název: | Využití her a interaktivní tabule k procvičování slovní zásoby ve 3. ročníku |
Další názvy: | Using games and interactive whiteboards to practise the vocabulary in the 3rd grade |
Autoři: | Simmerová, Denisa |
Vedoucí práce/školitel: | Hurtová Danuše, Mgr. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28835 |
Klíčová slova: | interaktivní tabule;slovní zásoba;anglický jazyk;rámcový vzdělávací program;žák třetí třídy;aktivizační metody |
Klíčová slova v dalším jazyce: | interactive whiteboards;vocabulary;english language;framework educational programme;pupil of the third grade;activation methods |
Abstrakt: | Diplomová práce se věnuje vhodnosti využití herních činností na interaktivní tabuli k procvičování nové slovní zásoby u žáků třetího ročníku základní školy. První část práce je věnována charakteristice žáků třetího ročníku, postavení anglického jazyka v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a aktivizačním metodám ve výuce. Dále je věnována slovní zásobě a charakteristice interaktivní tabule. Ve druhé části jsou představeny metody výzkumu, které byly v této práci použity, tedy experiment a dotazník. Na základě získaných dat zde byly vyvozeny závěry výzkumu, ze kterých vyplývá, že interaktivní tabule k procvičení nové slovní zásoby je efektivní z hlediska úrovně jejího zapamatování žáky. Vyhodnocením dotazníků vyplynulo, že žákům se práce s interaktivní tabulí líbí a chtějí s ní pracovat i nadále. Na závěr práce jsou představena pedagogická doporučení a navrhnuty náměty na další šetření. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Thesis deals with the suitability of using game activities on the interactive whiteboard to practise new vocabulary for pupils of the third year of the primary school. The first part is dedicated to the characteristics of pupils of the third year, to the status of the English language in the core curriculum and to activating methods in teaching. There are also the characteristics of the vocabulary teaching and the characteristics of using interactive whiteboards. The second part presents the research tools that were used in this study - an experiment and a questionnaire. Research results indicate that the interactive whiteboards are suitable to practise the meaning of the new vocabulary. The questionnaires showed that pupils like working with the interactive whiteboard and they want to work with it in the future. In conclusion some teaching recommendations and suggestions for further investigation are presented. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
simmerova diplomova prace.pdf | Plný text práce | 1,96 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Simmerova pos ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,2 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Simmerova pos opon.pdf | Posudek oponenta práce | 575,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Simmerova prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 349,74 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28835
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.