Title: Spotřební chování vybraného segmentu zákazníků v kinech
Other Titles: Consumer behavior of the selected segment of clients in the cinemas
Authors: Menzlová, Monika
Advisor: Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Dědková Jaroslava, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28930
Keywords: spotřební chování;kinematografie;rozhodovací proces;porterův model pěti sil
Keywords in different language: consumer behavior;cinematography;decision-making process;porter´s model of five forces
Abstract: Hlavním cílem předložené diplomové práce je analýza spotřebního chování vybraného segmentu zákazníků v kinech. Práce začíná úvodem do problematiky spotřebního chování ve službách. Následně je popsán zkoumaný trh a jeho vývoj. V praktické části jsou, za pomoci dvou výzkumných metod, zjišťovány faktory, které ovlivňují spotřebitele při nákupu. Na základě výsledků výzkumu jsou formulována doporučení ke zlepšení, která by mohla pomoci růstu návštěvnosti a růstu tržeb.
Abstract in different language: The main aim of this diploma thesis is to analyze the consumer behavior of selected segment of customers in cinemas. The thesis begins with an introduction to the issue of consumer behavior in services. Further an examined market and its development are described. In the practical part the factors were find out which affect the consumers when purchasing. These factors were find out by using two research methods. Based on the results of the research the recommendations for improvement are formulated that could help to increase traffic and sales.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MonikaMenzlova_diplomovaprace.pdfPlný text práce3,36 MBAdobe PDFView/Open
Menzlova_V.pdfPosudek vedoucího práce681,1 kBAdobe PDFView/Open
Menzlova_o.pdfPosudek oponenta práce614,14 kBAdobe PDFView/Open
Menzlova_p.pdfPrůběh obhajoby práce203,99 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28930

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.