Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorStolaříková, Světlana
dc.date.accepted2018-9-12
dc.date.accessioned2019-03-15T10:15:53Z-
dc.date.available2017-4-21
dc.date.available2019-03-15T10:15:53Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-6-27
dc.identifier73300
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32015
dc.description.abstractBakalářská práce na téma "Prostorová orientace u dětí v mateřské škole" sestává ze tří částí teoretické, metodologické a experimentální. Část teoretická se zaměřuje na předškolní období a jeho vývojová specifika, předmatematickou výchovu a její cíle, prostorovou inteligenci, prostorovou orientaci, tělesné schéma a orientaci na vlastním těle, pravolevou orientaci, prostorovou paměť, transformace z 2D do 3D a naopak a na důsledky oslabení vnímání prostoru u dětí před zahájením povinné školní docházky. Metodologická část stanovuje cíle experimentu, definuje použité metody, podmínky a terminologii experimentu. Její součástí je i příprava a zadání experimentu včetně kritérií hodnocení výsledků experimentu. V experimentální části je zaznamenán průběh experimentu, který byl prováděn s celkovým počtem deseti dětí ze dvou mateřských škol, které se liší velikostí i prostředím, v němž se nachází. Prostřednictvím osmi aktivit, na kterých byl experiment založen, byla zjišťována míra úspěšnosti dětí při řešení úloh zaměřených na různé složky prostorové inteligence a orientace. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno podle předem stanovených kritérií. Experimentem byla zjištěna celková úspěšnost při řešení daných úloh 77,5 %. Porovnáním výsledků dětí z obou škol bylo zjištěno, že děti navštěvující věkově smíšenou třídu ve venkovské mateřské škole byly při řešení úspěšnější o 5 % než děti, které chodí do třídy předškoláků ve velké mateřské škole v krajském městě.cs
dc.format77 s. (107233 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectprostorová orientacecs
dc.subjectprostorová paměťcs
dc.subjectprostorová inteligencecs
dc.subjectpravolevá orientacecs
dc.subjecttransformace z 2d do 3dcs
dc.subjectděti v mateřské školecs
dc.subjectpředmatematické dovednostics
dc.titleProstorová orientace u dětí v mateřské školecs
dc.title.alternativeSpace orientation at the children in kindergartensen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPředškolní a mimoškolní pedagogikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis on the topic "Space orientation at the children in kindergartens" consists of three parts : theoretical, methodological and experimental. The theoretical part focuses on pre-school time and its development specifics, pre-maths education and its aims, space orientation, space intelligence, a body diagram and own body orientation, right-left orientation, space memory, 2D to 3D transformation and vice versa and the consequences of weakened space perception at children before the beginning of compulsory school attendance. The methodological part determines the aims of the experiment, defines used methods, conditions and the terminology of the experiment. A part of this is also the preparation and assignment of the experiment including the evaluation criteria of the experiment results. In the experimental part the experimental process is recorded. It was conducted with ten children in two kindergartens which differ in size and surroundings as well. The experiment is based on eight activities which show the level of the children's success in solving the tasks focused on different constituent parts of space intelligence and orientation. The evaluation of the results was done according to the criteria prepared in advance. The level of success during solving the experiment tasks was 77, 5 per cent. Comparing both kindergartens' results it was found out that the children attending an age-mixed class in the village kindergarten were 5 per cent more successful in the task solving than those ones attending the pre-school preparation class in the big regional city kindergarten.en
dc.subject.translatedspace orientationen
dc.subject.translatedspace memoryen
dc.subject.translatedspace intelligenceen
dc.subject.translatedright-left orientationen
dc.subject.translated2d to 3d transformationen
dc.subject.translatedchildren in kindergartenen
dc.subject.translatedpre-maths skillsen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
S. Stolarikova, Bakalarska prace - Prostorova orientace u deti v materske skole .pdfPlný text práce4,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hodnoceni Stolarikova626.pdfPosudek vedoucího práce1,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek_stolarik.pdfPosudek oponenta práce187,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Stolarikova650.pdfPrůběh obhajoby práce490,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32015

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.