Název: Značka jako součást konkurenceschopnosti vybraného produktu cestovního ruchu
Další názvy: Brand as a part of competitiveness of selected tourism product
Autoři: Bryndáčová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Janeček Petr, Ing. Ph.D.
Oponent: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39290
Klíčová slova: značka;konkurenceschopnost značky;destinace cestovného ruchu;image značky produktu cestovního ruchu
Klíčová slova v dalším jazyce: brand;brand competitiveness;tourism destinations;image of the tourism product brand
Abstrakt: Předložená práce je zaměřena na image značky Západočeského baroka, jakož to značky produktu cestovního ruchu. Úvodní část diplomové práce vymezuje teoretický základ vztahující se k problematice značek, destinace cestovního ruchu a konkurenceschopnosti v cestovním ruchu. Následující empirická část pak obsahuje charakteristiku značky Západočeského baroka společně s jejími dalšími třemi potenciálními konkurenty. Pomocí dotazníkového šetření, testování oční kamerou a expertních rozhovorů byla analyzována současná image značky vybraného produktu, jak je značka vnímána respondenty a jak značka dokáže upoutat pozornost. Značka byla hodnocena vzhledem ke třem potenciálním konkurentům. Odborný pohled na značky byl získán pomocí rozhovorů se čtyřmi experty, kteří disponují dlouholetými praktickými zkušenostmi z oblasti designu značek. Na základě provedeného vlastního šetření vyplynulo, že značka je respondenty vnímána jako obyčejná, jednoduchá a také neznámá. Celkově pak značka v respondentech nevyvolává dojem barokního festivalu. Pomocí oční kamery se zjistilo, že logo nedokáže upoutat příliš pozornosti, a to jak na webových stránkách tak i v propagačním letáku. V rámci expertních rozhovorů pak vyplynula doporučení na změnu loga. Změny experti navrhují především v samotném provedení symbolu a použité barvy.
Abstrakt v dalším jazyce: The Diploma Thesis is focused on the brand image of the culture festival called West Bohemian Baroque as a tourist product brand. The theoretical basis related to the issue of brands, the destination of tourism and competitiveness in tourism was defined in the first part of this thesis. The characteristics of the West Bohemian Baroque brand together with its three potential competitors are contained in the following empirical part. The current brand image of the selected product, its perception by the respondents and the ability to attract attention was analyzed by the questionnaire survey, eye tracking and interviews with the experts. The brand was compared with its three potential competitors. Expert insights on brands were obtained within interviews with four experts, who have many years of practical experience in brand design. It became clear that the brand is perceived by respondents as ordinary, simple and also unknown on the basis of own investigation. Overall, the brand does not give the respondents the impression of a baroque festival. As the results of using the eye tracking, it was found that the logo could not attract too much attention, both on the website and in the promotional leaflet. As part of the interviews with experts, recommendations to change the logo were suggested. The main changes are proposed by experts especially in the design of the symbol and the color used.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bryndacova_DP_2019.pdfPlný text práce3,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bryndacova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce223,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bryndacova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce225,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bryndacova_Lucie_p.pdfPrůběh obhajoby práce94,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39290

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.