Title: Marketingová komunikační strategie vybrané společnosti
Other Titles: Marketing communication strategy of a selected company
Authors: Picková, Karolína
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40147
Keywords: marketingová komunikace;komunikační mix;event marketing
Keywords in different language: marketing communication;marketing communication mix;events
Abstract: Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketingové komunikace společnosti 2P Gastro s.r.o. a jejích konkurentů. Cílem práce bylo analyzovat marketingovou komunikaci, analyzovat konkurenční prostředí a na základě těchto analýz doporučit návrhy na zlepšení marketingové komunikace směrem k zákazníkům. Práce se dělí na tři části - teoretickou, praktickou a návrhovou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako marketingový mix, marketingová komunikace a event marketing. Vpraktické části byla společnost představena. Následně byla provedena analýza pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil v odvětví a analýzy mikroprostředí a makroprostředí. V poslední, návrhové části byly představeny tři návrhy pro zlepšení marketingové komunikace. Návrhy se týkají event marketingu, webových stránek a podpory prodeje.
Abstract in different language: This bachelor thesis is focusing on the marketing communications of the 2P Gastro s.r.o. company and its competitors. The goal of this thesis is analysing marketing communication and the competitive environment and based on these analyses suggest proposals to improve the marketing communications towards the customers. The thesis is divided into three parts - theoretical, practical and proposals. Terms such as marketing mix, marketing communications and event marketing are established in the theoretical part. In the practical part the company is introduced and consequently the analysis using the Porter's Five Forces Framework of competitive force in the industry and the analysis of microenvironment and macroenvironment is made. The proposals for improvement of the marketing communication are presented in the last part. The proposals concern event marketing, webpages, and sales promotion.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_PICKOVA_Karolina_20.pdfPlný text práce9,15 MBAdobe PDFView/Open
Pickova_Karolina_v.pdfPosudek vedoucího práce227,14 kBAdobe PDFView/Open
Pickova_Karolina_o.pdfPosudek oponenta práce225,23 kBAdobe PDFView/Open
Pickova_p.pdfPrůběh obhajoby práce59,44 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40147

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.