Title: | Modelování prvků smart city infrastruktury v reálných aplikacích |
Other Titles: | Modeling of parts smart city in real applications |
Authors: | Mencl, Hynek |
Advisor: | Vostracký Zdeněk, Prof. Ing. DrSc., dr. h. c. |
Referee: | Vajnar Vladimír, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40682 |
Keywords: | smart city;elektromobilita;nabíjecí stanice;nabíjecí standardy;odběrový diagram;arduino;sichr;vývojová deska esp32;matlab;modelování;nabíjecí infrastruktura;ekonomická návratnost elektromobilů |
Keywords in different language: | smart city;electromobility;charging stations;charging standards;consumption diagram;arduino;sichr;development board esp32;matlab;modelling;charging infrastructure;economic effect of electromobiles |
Abstract: | Tato diplomová práce řeší použití smart city prvků v praxi. Cílem bylo zjištění aktuálně používaných smart city technologií v infrastruktuře a jejich následný vývoj v budoucnu, zvláště pak v oblasti dopravy, kde je primárně řešena elektromobilita. Druhá polovina diplomové práce řeší aplikaci zařízení dálkového měření spotřeby elektrické energie pro zisk vstupních dat parametrizovaného modelu spotřeby, který dokáže simulovat vliv elektromobility na odběrový diagram měřeného objektu. V závěru jsou pak výsledky modelu využity pro výpočty návrhu nabíjecí infrastruktury. |
Abstract in different language: | This diploma thesis deals with the usage of smart city elements in practices. The goal was to find out the smart city technologies which are actually used in infrastructure and their process of development in future especially in the field of transport where the electromobility is primary solved. The second part of this diploma thesis deals with the application of device for remote measurement of electricity consumption to obtain the input data of parameterized consumption pattern which is able to simulate the effect of electromobility to a consumption diagram of the measured object. In conclusion the results of this model are used for calculations of the scheme of the charging infrastructure. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KET) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Mencl.pdf | Plný text práce | 5,55 MB | Adobe PDF | View/Open |
082254_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,02 MB | Adobe PDF | View/Open |
082254_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 1,23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Mencl.jpg | Průběh obhajoby práce | 107,63 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/40682
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.