Title: Mobilní Android aplikace pro podporu výuky počítačových sítí na střední škole
Other Titles: Mobile Android application to support education of computer network at high school
Authors: Švajcr, Jan
Advisor: Baťko Jan, Mgr.
Referee: Bezděka Jan, Mgr.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41195
Keywords: rvp;analýza;výuka;počítačové sítě;mobilní aplikace
Keywords in different language: curriculum framework;analysis;teaching;computer networks;mobile application
Abstract: Hlavním cíle bakalářské práce je vyhledat vhodné Android aplikace pro podporu výuky počítačových sítí a demonstrovat jejich využití na vlastních vytvořených úlohách. V první kapitole je popsáno zastoupení výuky počítačových sítí v rámci RVP pro střední odborné vzdělávání. Dále byla provedena analýza a porovnání vybraných RVP, z něhož vzešel přehled zastoupení výuky počítačových sítí v rámci vybraných RVP. V další kapitole jsou uvedeny oblasti využití mobilních aplikací ve výuce, tyto oblasti jsou blíže představeny. Stěžejní částí práce je výběr a následný popis vybraných aplikací. Ty byly vybírány na základě předem stanovených kritérií a přiřazeny k výukovým modulům, které jsme sestavili na základě analýzy RVP. Pro tyto aplikace byly vytvořeny vzorové úlohy vlastní konstrukce. V rámci úloh je představeno zadání, možné řešení úlohy a očekávaný výsledek.
Abstract in different language: The main goal of the bachelor thesis is to find appropriate Android applications to support the teaching of computer networks and to demonstrate their use on custom created tasks. The first chapter describes the representation of the teaching of computer networks within the curriculum framework for high school education. Further analysis and comparison were performed on the chosen curriculum frameworks, from which emerged a summary of representation of the teaching of computer networks within the selected curriculum frameworks. In the next chapter are listed areas of use of mobile applications in teaching. Those areas are more closely introduced. The key part of the work is the selection and description of suitable applications. They were selected based on predetermined criteria for the teaching modules, which were created from the basis of the analysis of the curriculum framework. For these applications were created sample tasks of our creation. Within the task is present a task assignment, a possible solution for the task, and the expected outcome of the task.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jan_Svajcr_BP.pdfPlný text práce2,99 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce41,34 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce42,68 kBAdobe PDFView/Open
Protokol - Svajcr.pdfPrůběh obhajoby práce236,35 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41195

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.