Název: Demokratičtí kandidáti na amerického prezidenta v roce 2020 a jejich aktivity v kyberprostoru
Další názvy: Democratic US presidential candidates in 2020 and their activities in cyberspace
Autoři: Mochernak, Nataliya-Mariya
Vedoucí práce/školitel: Zákravský Jiří, PhDr. Ph.D.
Oponent: Kubát Michal, Prof. PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/43719
Klíčová slova: online sociální sítě;americké volby 2020;demokratičtí kandidáti;obsahová analýza;larssonova typologie;twitter;formát příspěvků.
Klíčová slova v dalším jazyce: online social networks;us elections 2020;democratic candidates;content analysis;larsson's typology;twitter;posts format.
Abstrakt: Cílem bakalářské práce "Demokratičtí kandidáti na prezidenta USA v roce 2020 a jejich aktivity v kyberprostoru" bylo využitím obsahové analýzy zjistit, jakými tématy se demokratičtí kandidáti na prezidenta USA v roce 2020 zabývají na svých online sociálních sítích a jaký formát příspěvků volí pro komunikaci s občany. K provedení analýzy jsem zvolila typologii Anderse Olofa Larssona, kterou použil ve své studii z roku 2015: Pandering, protesting, engaging. Norwegian party leaders on Facebook during 2013. První část práce se zabývá online sociálními sítěmi a jejich rolí ve volebních kampaních. V této části jsou zmíněny nejvíce využívané sociální sítě, jako je Facebook, Twitter, Instagram a YouTube. Zaměřuji se také na online sociální sítě a jejich konkrétní roli během prezidentských voleb v USA. Druhá část práce se zaměřuje na čtyři vybrané kandidáty: Joea Bidena, Bernieho Sanderse, Michaela Bloomberga a Elizabeth Warren. V této části je provedena obsahová analýza příspěvků kandidátů na online sociální síti Twitter. V závěru práce jsou všechny nabyté poznatky shrnuty.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this bachelor's thesis, "Democratic US Presidential Candidates in 2020 and Their Activities in Cyberspace", was to find out through content analysis what topics the Democratic candidates for US President in 2020 deal with on their online social networks and what form they choose to communicate with citizens. To perform the analysis, I have chosen Anders Olof Larsson's typology that he used in his study from 2015: Pandering, protesting, engaging. Norwegian party leaders on Facebook during 2013. The first part of the thesis deals with online social networks and their role in election campaigns. The most popular social networks, such as Facebook, Twitter, Instagram, and YouTube, are mentioned in this section. I also focus on online social networks and their role, specifically in the US presidential election. The second part of the work focuses on four selected candidates: Joe Biden, Bernie Sanders, Michael Bloomberg, and Elizabeth Warren. In this part, the content analysis of the contributions of the candidates on Twitter is performed. In the conclusion of the work, all knowledge and findings are summarized through analysis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Mochernak Nataliya-Mariya_Bakalarska prace_2021.pdfPlný text práce947,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_MV_VED_Mochernak.pdfPosudek vedoucího práce702,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_MV_TS_OPO_Mochernak.pdfPosudek oponenta práce296,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
mochernak.pdfPrůběh obhajoby práce254,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43719

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.