Title: Demokratičtí kandidáti na amerického prezidenta v roce 2020 a jejich aktivity v kyberprostoru
Other Titles: Democratic US presidential candidates in 2020 and their activities in cyberspace
Authors: Mochernak, Nataliya-Mariya
Advisor: Zákravský Jiří, PhDr. Ph.D.
Referee: Kubát Michal, Prof. PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/43719
Keywords: online sociální sítě;americké volby 2020;demokratičtí kandidáti;obsahová analýza;larssonova typologie;twitter;formát příspěvků.
Keywords in different language: online social networks;us elections 2020;democratic candidates;content analysis;larsson's typology;twitter;posts format.
Abstract: Cílem bakalářské práce "Demokratičtí kandidáti na prezidenta USA v roce 2020 a jejich aktivity v kyberprostoru" bylo využitím obsahové analýzy zjistit, jakými tématy se demokratičtí kandidáti na prezidenta USA v roce 2020 zabývají na svých online sociálních sítích a jaký formát příspěvků volí pro komunikaci s občany. K provedení analýzy jsem zvolila typologii Anderse Olofa Larssona, kterou použil ve své studii z roku 2015: Pandering, protesting, engaging. Norwegian party leaders on Facebook during 2013. První část práce se zabývá online sociálními sítěmi a jejich rolí ve volebních kampaních. V této části jsou zmíněny nejvíce využívané sociální sítě, jako je Facebook, Twitter, Instagram a YouTube. Zaměřuji se také na online sociální sítě a jejich konkrétní roli během prezidentských voleb v USA. Druhá část práce se zaměřuje na čtyři vybrané kandidáty: Joea Bidena, Bernieho Sanderse, Michaela Bloomberga a Elizabeth Warren. V této části je provedena obsahová analýza příspěvků kandidátů na online sociální síti Twitter. V závěru práce jsou všechny nabyté poznatky shrnuty.
Abstract in different language: The aim of this bachelor's thesis, "Democratic US Presidential Candidates in 2020 and Their Activities in Cyberspace", was to find out through content analysis what topics the Democratic candidates for US President in 2020 deal with on their online social networks and what form they choose to communicate with citizens. To perform the analysis, I have chosen Anders Olof Larsson's typology that he used in his study from 2015: Pandering, protesting, engaging. Norwegian party leaders on Facebook during 2013. The first part of the thesis deals with online social networks and their role in election campaigns. The most popular social networks, such as Facebook, Twitter, Instagram, and YouTube, are mentioned in this section. I also focus on online social networks and their role, specifically in the US presidential election. The second part of the work focuses on four selected candidates: Joe Biden, Bernie Sanders, Michael Bloomberg, and Elizabeth Warren. In this part, the content analysis of the contributions of the candidates on Twitter is performed. In the conclusion of the work, all knowledge and findings are summarized through analysis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mochernak Nataliya-Mariya_Bakalarska prace_2021.pdfPlný text práce947,93 kBAdobe PDFView/Open
BP_MV_VED_Mochernak.pdfPosudek vedoucího práce702,98 kBAdobe PDFView/Open
BP_MV_TS_OPO_Mochernak.pdfPosudek oponenta práce296,73 kBAdobe PDFView/Open
mochernak.pdfPrůběh obhajoby práce254,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/43719

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.