Title: Návaznost v učebnicích českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
Other Titles: Means of Level Coherence in Czech Lower-secondary Textbooks
Authors: Princová, Kateřina
Advisor: Písková Růžena, Mgr. Ph.D.
Referee: Chýlová Helena, Doc. PaedDr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44410
Keywords: učebnice českého jazyka;učebnice pro 2. stupeň zš;analýza učebnicové řady;ročníková návaznost;spirálový postup výuky;nakladatelství fraus;mezipředmětové vazby;mezisložkové vazby;učebnice jako výukový nástroj
Keywords in different language: czech language textbooks;lower-secondary textbooks;texbook analysis;level progress in textbook series;level coherence progress;spiral approach;cross-curricular connections
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá ročníkovou návazností učiva českého jazyka v učebnicové řadě nakladatelství Fraus. Konkrétně je zkoumána návaznost jazykové a komunikační a slohové části učebnic českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Dále je sledováno propojení jednotlivých složek předmětu český jazyk a literatura a také mezipředmětové vazby.
Abstract in different language: This paper deals with the level coherence progress in the Czech lower-secondary textbook series created by Fraus Publishing. The main objective is to analyse the level progress in the linguistic and also in the stylistic part of the textbook series. The paper also studies the cross-curriculum connections found in the series.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Princova.pdfPlný text práce1,94 MBAdobe PDFView/Open
princova_piskova.pdfPosudek vedoucího práce455,73 kBAdobe PDFView/Open
princova_chylova.pdfPosudek oponenta práce365,5 kBAdobe PDFView/Open
princova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce88,47 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/44410

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.