Title: | Návaznost v učebnicích českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ |
Other Titles: | Means of Level Coherence in Czech Lower-secondary Textbooks |
Authors: | Princová, Kateřina |
Advisor: | Písková Růžena, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Chýlová Helena, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44410 |
Keywords: | učebnice českého jazyka;učebnice pro 2. stupeň zš;analýza učebnicové řady;ročníková návaznost;spirálový postup výuky;nakladatelství fraus;mezipředmětové vazby;mezisložkové vazby;učebnice jako výukový nástroj |
Keywords in different language: | czech language textbooks;lower-secondary textbooks;texbook analysis;level progress in textbook series;level coherence progress;spiral approach;cross-curricular connections |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá ročníkovou návazností učiva českého jazyka v učebnicové řadě nakladatelství Fraus. Konkrétně je zkoumána návaznost jazykové a komunikační a slohové části učebnic českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Dále je sledováno propojení jednotlivých složek předmětu český jazyk a literatura a také mezipředmětové vazby. |
Abstract in different language: | This paper deals with the level coherence progress in the Czech lower-secondary textbook series created by Fraus Publishing. The main objective is to analyse the level progress in the linguistic and also in the stylistic part of the textbook series. The paper also studies the cross-curriculum connections found in the series. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Princova.pdf | Plný text práce | 1,94 MB | Adobe PDF | View/Open |
princova_piskova.pdf | Posudek vedoucího práce | 455,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
princova_chylova.pdf | Posudek oponenta práce | 365,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
princova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 88,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/44410
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.