Title: Mnohoúhelníky ve výuce matematiky na ZŠ
Other Titles: Polygons in Mathematics at Primary Schools
Authors: Haasová, Iveta
Advisor: Kašparová Martina, Mgr. Ph.D.
Referee: Hora Jaroslav, Doc. RNDr. CSc.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45159
Keywords: mnohoúhelník;trojúhelník;čtyřúhelník;pracovní list
Keywords in different language: polygon;triangle;quadrilateral;worksheet
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na výuku mnohoúhelníků na základních školách. V první kapitole je popsána teorie mnohoúhelníků. Další část je věnována zařazení v RVP a ŠVP vybrané školy. V této části jsou také uvedeny ukázkové příklady z jednotlivých ročníků prvního stupně ZŠ. Ve třetí kapitole jsou návrhy aktivit do hodin, které se týkají mnohoúhelníků. Některé z těchto aktivit byly vyzkoušeny v praxi při prezenční i distanční výuce.
Abstract in different language: This diploma thesis is focused on teaching polygons at elementary schools. The first chapter is devoted to describing the theory of polygons. The next part is dedicated to position of polygons within the curriculum framework and the school curriculum of the selected school. The same part also consists of exmaples of individual grades of primary school. The third chapter enlists suggestions of activitues that might be used during lessons dedicated to polygons. Some of the afore mentioned activities were also used during both distance and classroom teaching.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP - Haasova Iveta.pdfPlný text práce6,24 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce44,82 kBAdobe PDFView/Open
Posudek DP Kateriny Haasove.docxPosudek oponenta práce12,88 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Protokol Haasova.pdfPrůběh obhajoby práce299,57 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45159

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.