Title: Učivo o slovesech na 1. stupni ZŠ
Other Titles: Introducing verbs at primary school - methods and contents
Authors: Dimová, Martina
Advisor: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Referee: Vaňková Jana, PhDr.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45298
Keywords: slovesa;mluvnické kategorie sloves;učivo o slovesech;dovednosti žáků 5. ročníku;jazykové učivo;komunikační a slohová výchova
Keywords in different language: verbs;grammatical categories of verbs;verb education;skill level of 5th grade students;study of language;education of communication and style
Abstract: Diplomová práce se zabývá učivem o slovesech na 1. stupni základní školy. Porovnává učivo o slovesech v ucelených řadách učebnic pro 3. - 5. ročník ZŠ. Provádí výzkum, který zjišťuje stav znalostí mluvnických kategorií sloves u žáků 5. ročníku. Zahrnuje vlastní návrhy aktivit pro 3. - 5. ročník, které vedou k propojení jazykového učiva o slovesech s učivem komunikační a slohové výchovy.
Abstract in different language: This thesis focuses on verb curriculum in elementary school from 3rd to 5th grade. It compares verb teaching in a full series of textbooks for 3rd to 5th grade of elementary school. Evaluates the 5th grade students level of understanding of grammatical categories of verbs. The thesis incorporates its own activities for 3rd to 5th grades of elementary school. The goal of the activities is to connect verb education with education of communication and style education.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace - Dimova.pdfPlný text práce3,25 MBAdobe PDFView/Open
dimova_vankova.pdfPosudek oponenta práce479,72 kBAdobe PDFView/Open
dimova_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce395,6 kBAdobe PDFView/Open
dimova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce43,63 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45298

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.