Title: Marketingová komunikace vybrané streamovací služby
Other Titles: Marketing communication of a selected streaming service
Authors: Do, Hai Yen
Advisor: Holubová Lenka, Ing.
Referee: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47448
Keywords: marketingová komunikace;trendy v marketingové komunikaci;streamovací služby;spotify;apple music;youtube music
Keywords in different language: marketing communication;trends in marketing communication;streaming services;spotify;apple music;youtube music
Abstract: Předložená bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací streamovací služby Spotify v České republice. Hlavním cílem práce je formulovat doporučení k zefektivnění marketingové komunikace Spotify na českém trhu, a to na základě analýzy komunikačních nástrojů této vybrané streamovací služby. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů spojených s oblastí marketingové komunikace a streamovacích služeb. Jsou zde přiblíženy nejen nástroje komunikačního mixu, ale také trendy v marketingové komunikaci. V praktické části práce je představena vybraná streamovací služba Spotify a konkurence. Významnou částí práce je analýza komunikačních nástrojů této služby, které jsou zároveň porovnány s konkurencí a výzkum ve formě dotazníkového šetření. Ze zjištěných poznatků jsou formulována doporučení pro Spotify, která mohou společnosti přispět ke zlepšení marketingové komunikace v České republice a upevnění se v myslích stávajících i potenciálních uživatelů.
Abstract in different language: The submitted bachelor's thesis is concerned with the marketing communication of the streaming service Spotify in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to propose recommendations for streamlining the marketing communication of Spotify on the Czech market, based on the analysis of the communication tools of this particular streaming service. The theoretical part of this work covers the definition of terms related to the field of marketing communication and streaming services. Not only tools of the communication mix, but also trends in marketing communication are presented. The practical part of the thesis presents the selected streaming services Spotify and its competitors. An important part of the work is the analysis of communication tools of this service, which are also compared with the competition and research in the form of a questionnaire survey. From the findings of the work, recommendations are formulated for Spotify, which can contribute to improving marketing communication in the Czech Republic of this company and strengthening its position in the awareness of existing and potential users.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_DoHaiYen.pdfPlný text práce3,44 MBAdobe PDFView/Open
Do_Hai_Yen_v.pdfPosudek vedoucího práce336,83 kBAdobe PDFView/Open
Do_HaiYen_o.pdfPosudek oponenta práce232,98 kBAdobe PDFView/Open
DOob.pdfPrůběh obhajoby práce32,53 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47448

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.