Název: Portfolio aktivit pro revidovanou výuku informatiky na druhém stupni základní školy
Další názvy: Portfolio of activities for the revised teaching of informatics at the second stage of primary school
Autoři: Hrnčiříková, Marcela
Vedoucí práce/školitel: Filipi Zbyněk, PhDr. Ph.D.
Oponent: Průcha Tomáš, Mgr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47830
Klíčová slova: změny v rvp;portfolio aktivit;revidovaná výuka;informatika;podpora rozvíjení informatického myšlení;výukové materiály;kurikulum;digitální technologie;připravenost škol;zahájení výuky;digitální kompetence
Klíčová slova v dalším jazyce: changes in curriculum;portfolio of activities;revised informatics teaching;computational thinking;curriculum;digital technologies;school readiness;start of teaching new informatics;digital competences
Abstrakt: Bakalářská práce "Portfolio aktivit pro revidovanou výuku informatiky na druhém stupni základní školy", pojednává ve své teoretické části o faktických i obsahových změnách v Rámcově vzdělávacím programu pro nově vzniklý obor Informatika. Práce je dále cíleně zaměřena na internetový projekt Podpora rozvíjení informatického myšlení, kde zkoumá prázdná místa, která by se dala vhodně doplnit dalšími výukovými materiály, které budou navazovat na všechny oblasti tematických celků v novém Rámcově vzdělávacím programu. Praktická část práce se zabývá dotazníkovým šetření, které je zaměřeno na připravenost škol na tyto změny včetně přesahu zjišťování kompetencí a preferencí výukových oblastí. Jedná se tedy o připravenost metodickou i materiální, a to jak z pohledu vybavenosti škol digitálními technologiemi, tak množstvím výukových materiálů, v tomto případě zaměřené na učebnice projektu Podpora rozvíjení informatického myšlení. Obsažena je rovněž otázka termínu zahájení výuky podle nového kurikula. Na základě všech zjištěných skutečností a samotné odborné praxi ve výuce, je poslední část práce věnována sestavením vlastního portfolia aktivit pro revidovanou výuku informatiky. Výukové materiály jsou rozděleny pro druhý stupeň podle věku na dvě skupiny, a to šestou a sedmou třídu a druhou osmou a devátou třídu. Pro obě věkové skupiny byly v rámci všech tematických celků a jejich oblastí přiřazeny dostupné materiály například v podobě interaktivních aktivit, příprav na projektové vyučování a kurzů.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis "Portfolio of activities for the revised teaching of informatics at the second stage of primary school", deals in its theoretical part with factual and content of Curriculum changes in the development of teaching informatics. This thesis is also focuses on the Internet project Supporting the Development of Computational Thinking, where it examines the empty spaces that could be suitably supplemented with additional teaching materials that will be related to all areas of thematic units in new curriculum. The practical part of the thesis is aimed to a questionnaire survey that focuses on the readiness of schools for these changes, including overlapping surveys of competences and preferences for teaching areas. It is therefore about methodological and material readiness, both in terms of schools' equipment with digital technologies and the amount of teaching materials, in this case focusing on the textbooks of the project Supporting the development of computational thinking. The question of the date of the start of teaching according to the new curriculum is also included. As a result of this examination of the facts and the professional practice in teaching itself, the last part of the paper is devoted to the compilation of the actual portfolio of activities for the revised teaching of computer science. The teaching materials are divided for the second grade by age into two groups, namely the sixth and seventh grades and the second eighth and ninth grades. For both age groups, available materials have been assigned within each topic unit and its areas, for example, in the form of interactive activities, project-based learning preparation and coursework.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Hrncirikova.pdfPlný text práce5,66 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce50,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce54,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Hrncirikova.pdfPrůběh obhajoby práce245,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47830

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.