Title: | Pohyblivé obrazy ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ |
Other Titles: | Moving Pictures in Art Education at Primary School |
Authors: | Ptáčníková šeráková, Marta |
Advisor: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Referee: | Mašek Jan, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48287 |
Keywords: | vzdělávání;žáci;performance;happening;pohyblivé obrazy;1. stupeň zš;pohyb |
Keywords in different language: | education;pupils;performance;happening;moving images;primary school;movement |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá možnostmi animace a dalších forem vyjadřování pohybu ve výtvarné výchově na 1. stupni základních škol. Součástí práce jsou reflektované výtvarné úkoly, které odpovídají současným oborovým cílům a respektují individualitu dětí na základních školách. Inspirací pro praktické výtvarné úkoly byli současní výtvarníci a jejich díla. |
Abstract in different language: | Thesis deals with the possibilities of animation and other forms of expression of movement in Art Education at Primary School. Part of the work involves reflective artistic tasks that correspond to current field goals and respect the individuality of children in Primary School. The inspiration for the practical art tasks was the contemporary artists and their works. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Pohyblive_ obrazy ve VV.pdf | Plný text práce | 42,13 MB | Adobe PDF | View/Open |
PTACNIKOVA SERAKOVA_posudek_vedouci_Plihalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 314,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
PTACNIKOVA SERAKOVA_posudek_oponent_Masek.pdf | Posudek oponenta práce | 293,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Ptacnikova Serakova _prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 461,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48287
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.