Název: Návrh manipulátorů pro řízení autonomního pohybu hráčů stolního fotbalu
Další názvy: Design of manipulators for autonomous motion control of table football players
Autoři: Jandík, Martin
Vedoucí práce/školitel: Goubej Martin, Ing. Ph.D.
Oponent: Škarda Radek, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49160
Klíčová slova: bldc motor;simulace v prostředí simscape;návrh řídícího systému;kalmanův filtr;autonomní pohyb;stolní fotbal
Klíčová slova v dalším jazyce: bldc motor;simulation in add-on simscape;design of control system;kalman filter;autonomous movemenet;table football
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je návrh a následná realizace manipulátorů pro řízení autonomního pohybu hráčů stolního fotbalu. V úvodu práce se zaměříme na obeznámení mechatronických systémů a propojení role řízení systémů s rolí umělé inteligence. Následně si představíme problémy, které vznikají při návrhu manipulátorů a přesuneme se k vlastnímu řešení práce, které se skládá z návrhu obecné architektury systému, návrhu mechanické části, tvorbě virtuálního modelu v prostředí Simscape, algoritmů pro řízení pohonů a sledování míčku a nakonec implementací všech zmíněných částí a jejich napojení na umělou inteligenci. V závěru práce si ukážeme výsledky provedených experimentů a to jak v simulaci s virtuálním modelem, tak na reálném fyzikálním systému. Tyto výsledky z reálného systému a simulací na modelu si nakonec porovnáme.
Abstrakt v dalším jazyce: The main goal of this diploma thesis is the design and subsequent implementation of manipulators for controlling the autonomous movement of table football players. In the introduction we will focus on the familiarization of mechatronic systems and the connection of the role of system control with the role of artificial intelligence. We will then describe the problems that arise in the design of manipulators and move on to our own solution, which consists of designing the general system architecture, designing the mechanical part, creating a virtual model in Simscape, engine control algorithms and ball tracking, and finally implementing all the above parts and their connection with artificial intelligence. At the end of the work we will show the results of the performed experiments both in the simulation with the virtual model and on the real physical system. We will finally compare these results from the real system and simulations on the model.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KKY)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace.pdfPlný text práce2,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jandik_V.pdfPosudek vedoucího práce654,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jandik_O.pdfPosudek oponenta práce459,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jandik_P.pdfPrůběh obhajoby práce254,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49160

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.