Title: Analýza tematického okruhu Rozmanitost přírody ve vydaných učebnicích vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Authors: Křížová, Kateřina
Advisor: Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Referee: Šafránková Dagmar, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49963
Keywords: analýza;učebnice;primární vzdělávání;rozmanitost přírody;didaktická vybavenost učebnic;obtížnost textu;nakladatelství učebnic přírodovědy
Keywords in different language: analysis;textbook;primary education;nature diversity;didactic content of textbooks;difficulty of text;nature science publisher
Abstract: Tato diplomová práce analyzuje tematický okruh Rozmanitost přírody ve vydaných školních učebnicích primárního vzdělávání. Tuto analýzu provádí z hlediska didaktické vybavenosti učebnic a z hlediska obtížnosti textu. Analýza je prováděna v učebnicích prvouky a přírodovědy prvního stupně základního vzdělávání. V této práci je také podrobně popsán vzdělávací obsah zkoumaných učebnic a jsou zde uvedeny a shrnuty výhody a nevýhody jednotlivých učebnic.
Abstract in different language: This thesis analyzes thematic area The Diversity of Nature Published in Primary School Education Textbooks. It is made in terms of didactic content of textbooks and in terms of difficulty of texts. The analyzis has been executed in natural science and biological textbooks for primary school. You can find there a detail description of educational content of examined textbooks and whole summary of advantages and disadvantages of each textbook.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace_Krizova.pdfPlný text práce1,45 MBAdobe PDFView/Open
Krizova VP.pdfPosudek vedoucího práce75,37 kBAdobe PDFView/Open
Krizova OP.pdfPosudek oponenta práce132,72 kBAdobe PDFView/Open
Krizova O.pdfPrůběh obhajoby práce919,82 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/49963

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.