Title: Praktické využití kinestetického učebního stylu ve vyučovacích hodinách přírodopisu na 2. stupni základních škol
Other Titles: Practical application of kinesthetic learning style in lessons at the 2nd grade of primary schools
Authors: Sedláčková, Lucie
Advisor: Špottová Petra, Mgr. Ph.D.
Referee: Valach Petr, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50000
Keywords: pohybové aktivity;přírodopis;učení;základní škola;starší školní věk
Keywords in different language: moving activities;biology;learning;elementary school;older school age
Abstract: Tato diplomová práce pojednává o důležitosti pohybu a aktivního zapojení žáků během vyučování. Seznamuje a poukazuje na význam pohybu u dětí staršího školního věku a jeho souvislost s procesem učení. Dále obsahuje metodický materiál pro využití kinestetického učebního stylu v hodinách přírodopisu. Součástí je sbírka pohybových aktivit, které lze uzpůsobit do jiných předmětů.
Abstract in different language: This diploma thesis focuses on the importance of movement and pupils engagement in learning activities. It discusses the significance of physical movement of older pupils and its connection to learning. Part of this thesis contains a set of methodical meterials developed to benefit from the use of kinesthetic learning within biology classes. Those activities are designed to modified and used in other subjects.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova-prace-Sedlackova-Lucie-pdf.pdfPlný text práce3,22 MBAdobe PDFView/Open
hodnoceni-VP-SEDLACKOVA 2022.pdfPosudek vedoucího práce150,49 kBAdobe PDFView/Open
Sedlackova Lucie.docPosudek oponenta práce85 kBMicrosoft WordView/Open
Sedlackova L..pdfPrůběh obhajoby práce46,09 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/50000

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.