Title: | Praktické využití kinestetického učebního stylu ve vyučovacích hodinách přírodopisu na 2. stupni základních škol |
Other Titles: | Practical application of kinesthetic learning style in lessons at the 2nd grade of primary schools |
Authors: | Sedláčková, Lucie |
Advisor: | Špottová Petra, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Valach Petr, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50000 |
Keywords: | pohybové aktivity;přírodopis;učení;základní škola;starší školní věk |
Keywords in different language: | moving activities;biology;learning;elementary school;older school age |
Abstract: | Tato diplomová práce pojednává o důležitosti pohybu a aktivního zapojení žáků během vyučování. Seznamuje a poukazuje na význam pohybu u dětí staršího školního věku a jeho souvislost s procesem učení. Dále obsahuje metodický materiál pro využití kinestetického učebního stylu v hodinách přírodopisu. Součástí je sbírka pohybových aktivit, které lze uzpůsobit do jiných předmětů. |
Abstract in different language: | This diploma thesis focuses on the importance of movement and pupils engagement in learning activities. It discusses the significance of physical movement of older pupils and its connection to learning. Part of this thesis contains a set of methodical meterials developed to benefit from the use of kinesthetic learning within biology classes. Those activities are designed to modified and used in other subjects. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova-prace-Sedlackova-Lucie-pdf.pdf | Plný text práce | 3,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
hodnoceni-VP-SEDLACKOVA 2022.pdf | Posudek vedoucího práce | 150,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sedlackova Lucie.doc | Posudek oponenta práce | 85 kB | Microsoft Word | View/Open |
Sedlackova L..pdf | Průběh obhajoby práce | 46,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/50000
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.