Title: | Interaktivní displej pro podporu výuky v mateřské škole |
Other Titles: | Interactive display for support learning in the kindergarden |
Authors: | Schejbal, Jaromír |
Advisor: | Benediktová Lenka, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Rohlíková Lucie, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50138 |
Keywords: | ict;informační a komunikační technologie;interaktivní displej;předškolní vzdělávání |
Keywords in different language: | ict;information and communication technologies;interactive display;preschool education |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku informačních a komunikačních technologií v předškolním vzdělávání, konkrétněji pak na interaktivní displej. Cílem této práce bylo zjistit, jaké technologie jsou využívány pro podporu výuky v předškolním vzdělávání. A hlavně navržení infografiky pro pedagogy mateřských škol, kteří aktivně informační technologie využívají. Samotná infografika má pak usnadňovat zapojení interaktivního displeje do výuky v mateřských školách a usnadňovat pedagogům jejich činnost. Byla sepsána rešerše zabývající se touto problematikou. Následně proběhly polostrukturované rozhovory s ředitelkami mateřských škol. Na základě výsledků polostrukturovaných rozhovorů bylo možné sestavit cílený dotazník a provést online dotazníkové šetření. Pomocí výsledků z dotazníku, pak bylo možné navrhnout infografiku. Tato infografika již byla zacílena na konkrétní problémy uživatelů ICT. Na které poukázaly výsledky rozhovorů a vyhodnocení dotazníků. Následně vytvořená infografika bude poskytnuta všem respondentům. A bude sloužit i jako zpětná vazba na jejich vyplněné dotazníky. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis focuses on information and communication technologies issues in pre-school education, more specifically on the interactive display. The aim of this thesis was to find out what technologies are used to support teaching in preschool education. Especially, to create a design of infographics for kindergarten teachers, who actively use information technologies. The infographics should facilitate the involvement of interactive displays in kindergarten teaching and to make learning activities easier for teachers. At first research was conducted. Subsequently, semi-structured interviews took place with kindergarten principals. Based on the results in semi-structured interviews, it was possible to compile a targeted questionnaire and conduct an online survey. The results of the questionnaire were elaborated into the infographics. These infographics target the specific problems of ICT users, which have arisen during the interviews and in the evaluation of the questionnaires. The subsequently created infographics will be provided to all respondents. And it will also serve as feedback on their completed questionnaires. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
P19B0013K.pdf | Plný text práce | 2,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 50,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 49,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
protokol Schejbal.pdf | Průběh obhajoby práce | 237,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/50138
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.