Title: Propaganda v nedemokratických režimech (případová studie)
Other Titles: Internet censorship and propaganda in the People's Republic of China
Authors: Beneš, Kamil
Advisor: Rosůlek, Přemysl
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5136
Keywords: propaganda;cenzura;internet;Čína;Google;CCPPD
Keywords in different language: propaganda;censorship;internet;China;Google;CCPPD
Abstract: Práce je případovou studií praktik a mechanismů propagandy a cenzury na čínském internetu. Teoretická část práce se skládá z objasnění pojmů použitých v empirické části práce. Nejvíce prostoru je věnováno pojmu propaganda a jejich nástrojů a praktik. Stejně tak je podstatná část věnována metodě analýzy propagandy. Empirická část práce je pokusem o aplikaci stanovené metody. Klíčová část je věnována analýze institucí figurujících v čínském systému propagandy a hledání nástrojů aplikujících propagandu a cenzuru čínského internetu.
Abstract in different language: The work is a case study of practices and mechanisms of propaganda and censorship on the Chinese Internet. The theoretical part consists of clasification of terms used in the empirical part. Most space is devoted to the concept of propaganda and the tools and practices. The empirical part is composed of two parts. The first one is devoted to the study of institutions figuring in the system of Chinese propaganda. The second part contains and analysis of control and propaganda instruments in the china´s internet environment.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Internetova propaganda a cenzura v Cinske lidove republice.pdfPlný text práce786,85 kBAdobe PDFView/Open
Benes_BP_ved_ros.docxPosudek vedoucího práce40,21 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Benes_opo.docxPosudek oponenta práce31,5 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Benes.pdfPrůběh obhajoby práce232,24 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5136

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.