Název: Integrace žáků s ADHD na druhém stupni základní školy
Autoři: Kchol, Dominika
Vedoucí práce/školitel: Boháčová Aneta, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52553
Klíčová slova: adhd;symptomy;integrace;škola;metody;rodina;učitelé;doporučení.
Klíčová slova v dalším jazyce: adhd;symptoms;integration;school;methods;family;teachers;recommendations.
Abstrakt: Tato bakalářská práce je zaměřena na syndrom ADHD a integraci dětí s ADHD na 2. stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje vývoj pojmů, definici ADHD, informace o symptomech ADHD a souvisejících poruchách, které by se případně mohly vyskytnout, včetně diagnostiky syndromu. V další části práce jsou vysvětleny pojmy integrace a inkluze, popsána související právní úprava a také doporučené zásady a pravidla, která by měla být při školním vzdělávání dodržována. Teoretická část je podpořena dostupnou literaturou. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu na pěti různých kazuistikách dětí s ADHD na 2. stupni základní školy. Tato část přináší jejich osobní zkušenosti s učiteli a ostatními studenty ve třídě. Případové studie vycházejí z lékařských zpráv, dotazníků, rozhovorů a osobních pozorování. Práce je zakončena stručným praktickým zhodnocením výsledků včetně doporučení pro práci s dětmi postiženými ADHD.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis is focused on ADHD syndrome and an integration of children with ADHD in the upper primary school. This thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the terminology progress, definition of ADHD, information about symptoms of ADHD and related disorders that could possibly occur, including diagnosis of the syndrome. Next part of the thesis explains terms integration and inclusion, describes the related legislation and also recommended principles and rules which should be held during school education. Theoretical part is supported by available literature. The practical part is based on qualitative research of five different children with ADHD case studies into the upper primary school. This part brings their personal experience with teachers and other students in the classroom. The case studies are based on medical reports, questionnaires, interviews and personal observations. Thesis is concluded by brief practical results evaluation including recommendations for working with ADHD affected children.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Kchol_2023.pdfPlný text práce1,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kchol_bohacova.pdfPosudek vedoucího práce234,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kchol_kubikova.pdfPosudek oponenta práce154,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kchol_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce384,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52553

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.