Title: Postoje žáků k angličtině a učení se anglickému jazyku
Authors: Müllerová, Markéta
Advisor: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Referee: Quinn Justin John, Doc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54055
Keywords: postoj;žák;anglický jazyk;vyučování
Keywords in different language: attitude;czech learner;english;teaching;learning
Abstract: Diplomová práce se zabývá tématem postojů českých studentů k angličtině a jejímu studiu. Práce nejprve stručně shrnuje historii a vývoj anglického jazyka a poté se zabývá rolí angličtiny ve světě. Poté se práce zaměřuje na postoje k učení se angličtině a na faktory, které by tyto postoje mohly ovlivnit. Hlavním cílem této práce je prozkoumat postoje českých studentů k učení se angličtině a faktory, které je ovlivňují. Výzkum byl realizován s žáky 6. a 8. tříd základní školy. Výsledky výzkumu ukázaly, že žáci mají celkově pozitivní postoj k angličtině a jejímu studiu. Chápou současný stav angličtiny a uvědomují si její význam ve světě. Žáci se však domnívají, že v hodinách angličtiny je třeba více komunikovat a učit se více věcí, které mohou využít i mimo školu. Práce dále navrhuje možné způsoby, jak mohou učitelé využít informace z výzkumu a ovlivnit tak postoje žáků.
Abstract in different language: This thesis deals with the topic of Czech learners' attitudes towards English and learning English. Firstly, the thesis briefly summarises the history and development of the English language, and then it examines the role of English in the world. Then the thesis focuses on the attitudes towards learning English and factors that could affect the attitudes. The primary purpose of this thesis is to examine Czech learners' attitudes towards learning English and what factors are affecting them. The research was realised with 6th and 8th graders of elementary school. The research results showed that students have an overall positive attitude towards English and learning English. They understand the current status of English and are aware of its importance in the world. The students, however, feel that there needs to be more communication in English lessons and to learn more things they can use outside of school. The thesis then proposes possible ways for the teachers to use the information from the research and influence learners' attitudes.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Mullerova_Marketa.pdfPlný text práce607,19 kBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_ved_Klec_Mullerova.pdfPosudek vedoucího práce29,44 kBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_opon_JQ_Mullerova.pdfPosudek oponenta práce37,18 kBAdobe PDFView/Open
Scan_prubeh_Mullerova.pdfPrůběh obhajoby práce244,9 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54055

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.