Title: Schopnost dětí v mateřské škole orientovat se v čase
Other Titles: The ability of children in kindergarten to orient themselves in time
Authors: Provazníková, Lenka
Advisor: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Referee: Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54125
Keywords: čas;mateřská škola;dítě v předškolním věku;orientace v čase;časová posloupnost;dny v týdnu;roční období;vnímání času
Keywords in different language: time;kindergarten;preschool child;orientation in time;time sequence;days of the week;seasons;perception of time
Abstract: Celá bakalářská práce má tři části. V teoretické části se zabývám vnímáním času u dětí předškolního věku a vnímání časové posloupnosti. Také se zde nachází odhad a měření času a nechybí tu ani aktivity a hry, které jsou vhodné pro procvičování oblasti orientace v čase. Jedna krátká podkapitola je věnována samotnému pojmu čas a dozvíme se zde také, jaké mohou být potíže ve zmiňované oblasti. Druhá kapitola s názvem "metodologická část" obsahuje veškeré cíle, metody a podmínky experimentu. Zahrnuje také terminologii, zadání všech úloh a kritéria hodnocení. V poslední, a to experimentální části se nachází charakteristika mateřské školy, ve které byl experiment vykonávaný i charakteristika všech dětí, které se na experimentu podílely. Dále je zde vyhodnocení všech uskutečněných úkolů a jejich scénář.
Abstract in different language: The entire Bachelor thesis has three parts. In the theoretical part, I deal with the perception of time in preschool children and the perception of the time sequence. There is also an estimation and measurement of time, and there are also activities and games that are suitable for practising the area of orientation over time. One short sub-chapter is devoted to the very concept of time, and we will also learn here what the difficulties might be in the area mentioned. The second chapter, entitled "methodological part," contains all the objectives, methods and conditions of the experiment. It also includes terminology, assignment of all tasks and evaluation criteria. The final, experimental part contains the characteristics of the nursery school, in which the experiment was also carried out by the characteristics of all the children who participated in the experiment. Next, an evaluation of all the tasks carried out and their scenario.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Provaznikova Lenka.pdfPlný text práce1,36 MBAdobe PDFView/Open
bakalarska prace_Provaznikova.pdfPosudek oponenta práce106,3 kBAdobe PDFView/Open
Hodnoceni BP L. Provaznikove.pdfPosudek vedoucího práce215,89 kBAdobe PDFView/Open
Provaznikova protokol.pdfPrůběh obhajoby práce375,71 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54125

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.