Název: Analýza systémů pro udržení vozidla v jízdním pruhu
Další názvy: Analysis of Lane Assist Systems
Autoři: Jašek, Filip
Vedoucí práce/školitel: Neduchal Petr, Ing. Ph.D.
Oponent: Bulín Martin, Ing. M.Sc.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54925
Klíčová slova: autonomní řízení;simulátor;dataset;robot;zpracování obrazu;neuronová síť
Klíčová slova v dalším jazyce: autonomous driving;simulator;dataset;robot;image processing;neural network
Abstrakt: Cílem bakalářské práce je analyzovat systémy, které lze použít pro udržení vozidla v jízdním pruhu na základě vizuálního senzoru - kamery. Analýza se skládá z obecného seznámení s tématem, představení jednotlivých přístupů, jejich slabin a relevantních simulátorů a datasetů. Tři hlavní metody jsou teoreticky více rozebrány a dvě z nich jsou implementovány a otestovány v praktické části na simulačním příkladu diferenciálního dvoukolového robota. Jedna je založena na algoritmických metodách zpracování obrazu a druhá na modernějším přístupu segmentace obrazu pomocí neuronové sítě, konkrétně U-Net. V rámci praktické demonstrace dvou zmíněných metod bylo provedeno i jejich srovnání s manuálně vytvořeným vzorem. Hlavním přínosem této práce je analýza přístupů k autonomního řízení na zjednodušené úloze udržení vozidla v jízdním pruhu a seznámení s překážkami v této oblasti.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis aims to analyze systems that can be used for vehicle lane-keeping based on the visual sensor - a camera. The analysis consists of a general introduction to the topic, presentation of individual approaches, their weaknesses and relevant simulators and datasets. Three main methods are theoretically examined in more detail, and two of them are implemented and tested in the practical part of this thesis using a simulation example of a differential two-wheeled robot. One is based on algorithmic image processing methods, and the other one is on more modern approach of image segmentation using a neural network, specifically U-Net. As part of the practical demonstration of these two methods, a comparison was also conducted with a manually created template. The main contribution of this work is the analysis of approaches to autonomous driving in the simplified task of lane-keeping and familiarization with the challenges in this field.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Jasek_BPARR_2023_final.pdfPlný text práce33,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce58,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce65,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zapis_o_statni_zaverecne_zkousce (4).pdfPrůběh obhajoby práce38,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54925

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.