Title: Využití sociálních médií v komunikační strategii konkrétního subjektu
Other Titles: The use of social media in the communication strategy of a selected subject
Authors: Nikolašová, Sofie
Advisor: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55992
Keywords: marketing;marketing na internetu;sociální média
Keywords in different language: marketing;marketing on internet;social media
Abstract: Předmětem bakalářské práce je "Využití sociálních médií v komunikační strategii konkrétního subjektu". V teoretické části byla na základě literatury rozebrána teorie marketingové komunikace a sociálních sítí. Jednotlivé pojmy byly popsány. V poslední kapitole teoretické části byly rozebrány jednotlivé sociální sítě (např. Facebook, Instagram, YouTube a LinkedIn. V praktické části byl rozebírán podnik a marketingová komunikace, kterou podnik využívá. Byl uskutečněn strukturovaný rozhovor s majitelem podniku. Dále byli prozkoumáni konkurenti vybraného podniku. Ze získaných výsledků vyplynulo, že by se podnik měl zaměřit na využití sociálních sítí, redesign webu a propagaci pomocí Google.com a Seznam.cz. V závěru byla navrhnuta řešení na problémové oblasti marketingové komunikace podniku.
Abstract in different language: The subject of the bachelor's thesis is "The use of social media in the communication strategy of a specific subject". In the theoretical part, the theory of marketing communication and social networks was analyzed based on the literature. Individual concepts were described. In the last chapter of the theoretical part, individual social networks (e.g. Facebook, Instagram, YouTube and LinkedIn) were analyzed. In the practical part, the company and the marketing communication used by the company were analyzed. A structured interview was conducted with the owner of the company. Furthermore, the competitors of the selected company were examined. The obtained results showed that the company should focus on the use of social networks, website redesign and promotion using Google.com and Seznam.cz.In the end, solutions were proposed for the problem areas of the company's marketing communication.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vyuziti socialnich medii v komunikacni strategii konkretniho subjektu - Nikolasova, K21B0366P.pdfPlný text práce2,96 MBAdobe PDFView/Open
Nikolasova-Sofie_v.pdfPosudek vedoucího práce125,93 kBAdobe PDFView/Open
BP_Nikolasova_o.pdfPosudek oponenta práce131,1 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55992

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.