Title: | Domácí násilí u žáků II. stupně ZŠ v M. Touškově |
Other Titles: | Domestic violence in students of second grade in primary school in M. Touškov |
Authors: | Lukešová, Veronika |
Advisor: | Mošna, Karel |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5624 |
Keywords: | domácí násilí;syndrom CAN;týrání;zneužívání;zanedbávání;sociální práce;terapie dítěte;trestání |
Keywords in different language: | domestic violence;syndrome CAN;abuse;neglect;social work;child therapy;punishment |
Abstract: | Práce se věnuje domácímu násilí u dětí. Obsahuje kapitolu o domácím náilí obecně, kapitolu o syndromu CAN, dále o sociální oráci s ohroženou rodinou a o způsobech terapie dítěte. Ve výzkumné části práce se zjišťuje jestli je některý ze žáků ohrožen domácím násilím a způsoby trestů, kterými jsou žáci nejčastěji trestáni. Jako výzkumná metoda byl zvolen dotazník. |
Abstract in different language: | The work deals with domestic violence in children. It contains a chapter of domestic violence general chapter on the CAN syndrome, as well as on social work with families at risk and ways of therapy the child. In the research part of the work shall be ascertained whether are pupils at risk of domestic violence and how often are students punished. As a research method chosen was a questionnaire. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarkska prace.pdf | Plný text práce | 1,4 MB | Adobe PDF | View/Open |
lukesova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 18,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
lukesova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 180,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
lukesova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 10,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5624
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.